کد خبر : 10033
تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1397 - 23:26

آغاز ثبت‌نام در پنجمین آزمون استخدامی کشور / ۱۵ هزار نفر در آموزش و پرورش جذب می‌شوند

آغاز ثبت‌نام در پنجمین آزمون استخدامی کشور / ۱۵ هزار نفر در آموزش و پرورش جذب می‌شوند

ثبت‌نام برای پنجمین آزمون استخدامی ۹ دستگاه اجرایی کشور از جمله وزارت آموزش و پرورش از امروز (یکشنبه) آغاز می‌شود….

image 

 ثبت‌نام برای شرکت در پنجمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی شامل: وزارت آموزش و پرورش، سازمان دامپزشکی، سازمان شیلات کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان محیط زیست، وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان بیمه سلامت، سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان اوقاف و امور خیریه از امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

در این آزمون ۱۸ هزار و ۲۰۷ نفر در ۹ دستگاه اجرایی جذب خواهند شد که از این تعداد ۱۵ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش جذب می‌شوند؛ داوطلبان برای شرکت در این آزمون تا دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) باید به سایت سازمان سنجش مراجعه و به صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند.

این آزمون در تاریخ ۱۵ تیر برگزار خواهد شد و دفترچه راهنمای ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش بارگذاری شده است.

طبق گفته‌های وزارت آموزش و پرورش این وزارتخانه ۱۵ هزار نیرو را در دوره‌های تحصیلی مختلف جذب خواهد کرد و ۶۳ رشته تحصیلی مشمول این آزمون استخدامی هستند و آغاز به کار این افراد از مهر ۹۷ یا از مهر ۹۸ خواهد بود که زمان دقیق آن بعداً اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

براساس این دفترچه مواد آزمون عمومی به شرح زیر اعلام شده است:

فناوری اطلاعات (مهارت‌های ۷ گانه ICDL)، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی،‌ معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی و هوش و توانمندی‌های عمومی.

مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل در جدول شماره یک دفترچه راهنمای ثبت‌نام مشخص شده است. تمام دروس آزمون عمومی و اختصاصی به صورت ۴ گزینه‌ای با ضریب یک طراحی خواهد شد و به ازای هر سوال غلط یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

مراحل ثبت‌نام بدین شرح است:

۱- تهیه فایل عکس اسکن شده: داوطلب باید عکس پرسنلی خود را برای ارسال از طریق برنامه ثبت‌نام اینترنتی آماده کند. این عکس باید ۳ در ۴ با فرمت JPG باشد و اندازه آن حداقل  200×۳۰۰ پیکسل و حداکثر ۳۰۰×۴۰۰ باشد.

۲- پرداخت وجه: ثبت نام به صورت اینترنتی از روز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) آغاز و تا دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت و متقاضیان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از پرداخت مبلغ ۳۶ هزار تومان به صورت الکترونیکی از طریق کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام کنند.

۳- تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام: داوطلب باید براساس اطلاعات درخواست شده در فرم ثبت‌نام و مطالعه دفترچه راهنما نسبت به تکمیل این فرم اقدام کند.

انتخاب داوطلبان استخدام برای معرفی به مصاحبه استخدامی و سایر مراحل، کسب حدنصاب لازم آزمون کتبی به عنوان شرط لازم در امتحان مشترک فراگیر است و انتخاب افراد براساس ترتیب نمرات کسب شده، سهمیه‌های قانونی انجام می‌شود.

پس از برگزاری امتحان، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه‌های عمومی و تخصصی و حدنصاب امتحان مشترک فراگیر، معادل ۵۰ درصد بالاترین نمره کسب شده در امتحان مشترک با ارزش ۴۰ درصد برای حیطه عمومی و ۶۰ درصد برای حیطه تخصصی در هر شغل محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار می‌گیرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.