کد خبر : 10055
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 4:05

گزارشی از انباشت بدهی ها در استقلال و پرسپولیس

گزارشی از انباشت بدهی ها در استقلال و پرسپولیس

سه باشگاه محبوب و پرهوادار ایران با مشکلی بزرگ به نام بدهی های انباشت شده از سال های گذشته مواجه هستند بدهی هایی که ممکن است هزینه گزافی برای این باشگاه ها به همراه داشته باشد.

 image سه باشگاه محبوب و پرهوادار ایران با مشکلی بزرگ به نام بدهی های انباشت شده از سال های گذشته مواجه هستند بدهی هایی که ممکن است هزینه گزافی برای این باشگاه ها به همراه داشته باشد.

رئیس دپارتمان صدور مجوز حرفه ایکنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته اعلام کرد که به دلیل شکایت های فراوانی که از سه باشگاه استقلال ، پرسپولیس و تراکتورسازی دریافت کرده اند به ایران آمده تا اسناد و مدارک مالی این باشگاه ها را مورد بررسی دقیق تر قرار بدهد. به نظر می رسد که نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای راستی آزمایی مالی از این سه باشگاه بزرگ و پرهوادار فوتبال ایران به تهران سفر کرده اند. 

استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی سال گذشته در ماراتن‌ نفسگیر موفق به حضور در لیگ قهرمانان آسیا شدند. مدیران وقت سه باشگاه تلاش کردند که هر طور شده وضعیت بدهی‌های انباشته خود را سر و سامانی بدهند و نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا را اقناع کنند که آنها بخش عمده‌ای از مطالبات‌شان را پرداخت یا با طلبکاران مصالحه کرده‌اند. در نهایت نیز با حمایت وزارت ورزش و کمک‌های فکری و معنوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هر سه تیم در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شدند. 

تراکتورسازی که البته در مرحله گروهی حذف شد اما استقلال و پرسپولیس به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده‌اند و هواداران میلیونی این دو باشگاه امیدوارند که سرخابی‌ها همچنان حریفان‌شان را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارند و به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا برسند. با این حال سرخابی‌ها این مرتبه ظاهرا با حریفی چغر و « بد بدن» به نام بدهی‌های کلان و انباشت طرف هستند. بدهی‌های که حاصل سال‌های گذشته است و ارتباطی به مدیران کنونی سه باشگاه ندارد اما AFC با شخصیت حقوقی این باشگاه‌ها سر و کار دارد و به درستی می‌گوید این باشگاه ها نباید بدهی‌‌های کلان داشته باشند و طبق قانون تجارت و فوتبال حرفه‌ای نباید باشگاه‌های زیان‌ده باشند.

زیرا در فوتبال حرفه‌ای باشگاهی سودی از حضورش در فوتبال نمی‌برد به طور طبیعی نباید یک باشگاه حرفه‌ای تلقی شود.  بر اساس همین اصل ساده ممکن است که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس حتی در صورت صعود به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا به دلیل بدهی‌های انباشت و کلان توسط AFC از گردونه رقابت‌ها کنار گذاشته شوند.

AFC  در گذشته چنین رفتاری را با تیم‌های بدهکار عربستانی انجام داده است و نباید انتظار داشته باشیم که مسئولان AFC  با فوتبال باشگاهی‌ ما مهربان‌تر رفتار کنند! پرسپولیس و استقلال در چارچوب فوتبال حرفه‌ای همه چیز را برای تبدیل شدن به یک باشگاه بزرگ و درآمدزا دارند. از هوادار میلیونی گرفته تا کادرفنی و بازیکنان با تجربه و با کیفیت اما نقطه ضعف سرخابی‌ها بدهی‌های کلانی است که حاصل بی‌تدبیری در سال‌ها و دهه‌های گذشته است. این مرتبه کنفدراسیون فوتبال آسیا دست روی نقطه ضعف سرخابی‌ها گذاشته و اگر آنها نتوانند بدهی‌های کلان خود را به نوعی حل کنند خطر حذف نابهنگام آنها از لیگ قهرمانان آسیا دور از ذهن نخواهد بود. اتفاقی که بدون اغراق مرگ فوتبال باشگاهی ایران را در سطح فوتبال حرفه‌ای آسیا رقم خواهد زد. 

امیدواریم که همه مدیران ارشد ورزش و فوتبال و حتی مسئولان ارشد کشور این خطر را جدی بگیرند و برای حل این مشکل قدیمی و این حریف چغر فکری کنند. این مرتبه بعید است که بتوان با من بمیرم و تو بمیری مجوز ادامه حضور باشگاه‌های بدهکاری چون استقلال و پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا را گرفت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.