کد خبر : 10250
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 12:40

چنانچه توافقات سازمان ملل قابل دفاع نباشند، دیگر نمی‌توان امنیت و صلح جهانی را تضمین کرد

چنانچه توافقات سازمان ملل قابل دفاع نباشند، دیگر نمی‌توان امنیت و صلح جهانی را تضمین کرد

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: با پیگیری و اجرای سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه توسط رئیس جمهوری آمریکا، سیاست‌های چندجانبه‌گرایی در عرصه نظام بین‌الملل به شدت با…

image

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: با پیگیری و اجرای سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه توسط رئیس جمهوری آمریکا، سیاست‌های چندجانبه‌گرایی در عرصه نظام بین‌الملل به شدت با خطر مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، کمال خرازی که برای شرکت در همایش «رهبران برای صلح» به  فرانسه سفر کرده بود، به همراه جمعی از شخصیت‌های تراز اول سیاسی جهان در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان موسسه علوم سیاسی فرانسه که در محل کاخ وزارت خارجه این کشور برگزار شد، شرکت کرد.

وی با اشاره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، یونسکو و قرارداد آب و هوایی پاریس این اقدامات را نشانه پیگیری سیاست‌های مبتنی بر یکجانبه‌گرایی از سوی دولت حاکم بر این کشور دانست و گفت: کشورها باید برای نجات چندجانبه‌گرایی در نظام بین الملل اقدام عملی کنند. 

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی نشست وزیران خارجه ایران و سه کشور اروپایی به همراه فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل را از جهت اتخاذ سیاست واحد در برابر خروج آمریکا از توافق هسته‌ای مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: چنانچه توافقاتی که توسط سازمان ملل محترم شمرده می‌شود، قابل دفاع نباشند، آنگاه دیگر نمی‌توان امنیت و صلح جهانی را تضمین کرد.

خرازی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه ادامه تعهدات ایران در برجام گفت: ایران تاکنون به همه تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده، لکن با توجه به مانع تراشی آمریکا هنوز به طور کامل از مزایای آن منتفع نشده است، لذا با خروج آمریکا این موضوع به کشورهای اروپایی بستگی دارد که بتوانند تضمین‌های لازم را برای اجرای تعهدات خود به منظور تداوم برجام به ایران ارائه دهند.

وی در بخش دیگری از این جلسه در خصوص موضوع پناهندگی و تاثیر سیاست‌های یکجانبه‌گرایی بر این پدیده گفت: حمله آمریکا به عراق، افغانستان و یا سوریه مصادیق بارز سیاست‌های یکجانبه‌گرایی است  که توسط دولت‌های حاکم بر آمریکا پیگیری و اجرا و موجب شده است تا جمع کثیری از مردم این کشورها به سایر مناطق از جمله ایران و یا اروپا گسیل شوند. همچنین اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی موجب شد تا بیش از چهار میلیون نفر از مردم فلسطین به سایر کشورها مهاجرت کنند.

خرازی با محکوم کردن کشتار اخیر مردم فلسطین به دست نیروهای نظامی رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد که این حق مردم فلسطین است تا به سرزمین های خود برگردند.

 

برچسب ها : ، ، ، ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.