کد خبر : 1029
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1393 - 15:49

بازدید ۲۰ هزار نفر از نمایشگاه فناوری پیشرفته در آذربایجان‌شرقی

بازدید ۲۰ هزار نفر از نمایشگاه فناوری پیشرفته در آذربایجان‌شرقی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: در طول برپایی نمایشگاه فناوری پیشرفته بیش از ۲۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

 محمدتقی پاکزاد بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای در بحث فناوری دارد، اظهار کرد: ایران در حوزه نانو فناوری رتبه هفتم دنیا را دارد و در مباحث مختلف مانند بیوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی و آی.‌تی نیز رتبه‌های قابل توجهی داریم.
وی با اشاره به اهداف دومین نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته تبریز خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه در گام اول به منظور شناسایی ظرفیت‌های علم و فناوری و مقدمه‌ای برای تعریف کارکردهای اصلی در این حوزه بود.
پاکزاد افزود: در این نمایشگاه فضای وسیعی برای ارائه طرح‌های فناورانه باز شد و در مدت کوتاه بیش از ۵۷۰ طرح به دبیرخانه رسید که نشان از خودباوری مبتکران ما دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی، استقبال عمومی از این نمایشگاه را غیرقابل انتظار توصیف کرد و گفت: در طول برپایی نمایشگاه با وجود اینکه مخاطب عام نداشت اما بیش از ۲۰ هزار نفر از آن بازدید کردند که نشان‌دهنده اقبال عمومی به بحث فناوری‌های نوین است.
وی با بیان اینکه به اذعان اکثر بازدیدکنندگان این نمایشگاه در نوع خود کم‌نظیر بود، افزود: در این نمایشگاه به دنبال این بودیم که ظرفیت‌های استان را شناسایی و ارزیابی کنیم و خوشبختانه امیدوار شدیم که حرکت درستی را آغاز کرده‌ایم.

پاکزاد از امضای ۳۴ تفاهم‌نامه و قرارداد برای تجاری‌سازی طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه خبر داد و گفت: لازمه استمرار این حرکت، همکاری و هم‌افزایی دست‌اندرکاران در سنگرهای مختلف اجرایی، علمی و پژوهشی و رسانه‌ای است و امیدوارم چنین حرکت‌هایی منجر به افزایش تولید و ایجاد اشتغال شود.

وی با بیان اینکه گام بعدی ما تجاری‌سازی فناوری‌ها و استفاده از نتایج آن در ارتقای تولید و صنعت است، تصریح کرد: استقرار فناوری‌های نو در بخش صنعت باید موجب کاهش قیمت تمام‌شده و افزایش کیفیت محصولات تولیدی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه به دنبال آمارسازی نیستیم، افزود: نمی‌توانیم با آمارهای کذایی و مقطعی، مردم را خوشحال کنیم اما در زندگی مردم اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

وی رویکرد نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته تبریز را فرا استانی دانست و گفت: ما هیچ چیز را برای خود نمی‌خواهیم  و ظرفیت‌های این نمایشگاه قابل انتقال به سایر استان‌هاست.

پاکزاد زمان برگزاری سومین نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته تبریز را آبان ۹۴ اعلام کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در فاصله این دو نمایشگاه اتفاقات جدید حوزه فناوری را احصاء کرده و در نمایشگاه سوم اعلام کنیم که چه مقدار از طرح‌ها تجاری‌سازی شده، چند شرکت دانش‌بنیان جدید ایجاد شده و چه تحولاتی در این حوزه رخ داده است.

وی با بیان اینکه فناوری باید محصول‌گرا باشد، افزود: تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و ترغیب سرمایه‌گذاران به خرید فناوری‌های نو از اهداف اصلی مدیریت استان است و این حرکت نیاز به مراقبت ویژه و توجه مضاعف دارد تا بتواند در بخش تولید اثرگذار باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه با وجود بورس ایده، چه نیازی به برگزاری نمایشگاه فناوری است، گفت: هر حرکتی کارکرد خودش را دارد، ایده در حد خود لازم است اما باید مراحل بعدی را طی کند تا بتواند به یک محصول تبدیل شود.

وی افزود: تا زمانیکه طرحی وارد بازار نشده هر مرحله از آن نیاز به کار و تلاش دارد و ایده در این مسیر گام اول است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.