کد خبر : 10398
تاریخ انتشار : شنبه 29 اردیبهشت 1397 - 5:00

نوبخت: سال گذشته ۷۹۰ هزار شغل ایجاد شد

نوبخت: سال گذشته ۷۹۰ هزار شغل ایجاد شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۷۹۰ هزار شغل جدید سال گذشته فراهم شد و این در حالی است که اکنون ۳.۲ میلیون نفر در کشور بیکار هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۷۹۰ هزار شغل جدید سال گذشته فراهم شد و این در حالی است که اکنون ۳.۲ میلیون نفر در کشور بیکار هستند.

 محمد باقر نوبخت شامگاه چهارشنبه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بدون سرمایه‌گذاری محقق نمی‌شود اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی مهمترین هدف رشد اقتصادی مستمر است که بدون سرمایه‌گذاری محقق نمی‌شود.

معاون رئیس جمهور رشد اقتصادی و اشتغال را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مهم‌ترین هدف اقتصاد مقاومتی رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال است که این مهم از ابتدای برنامه ششم توسعه آغاز شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری خبر داد و خاطرنشان کرد: این تسهیلات به ۲۶ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط پرداخت شد و این در حالی است که از اعتبارات بخش دولتی به میزان ۴۲ هزارمیلیارد تومان به طرح‌های عمرانی تخصیص یافت.

نوبخت با اشاره به پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی خاطرنشان کرد: پرداخت ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ۵۰ هزار میلیارد تومان سبب رشد ۴.۴ درصدی اقتصادی با نفت و ۴.۷ درصدی بدون نفت شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ایجاد ۷۹۰ هزار شغل جدید در سال ۹۶ از وجود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیروی جویای کار در کشور خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۷۹۹ هزار نفر برای اشتغال وارد بازار کار شدند که برای ۷۹۰ هزار نفر آنان اشتغال فراهم و ۹ هزار نفر به مجموعه بیکاران اضافه شد و اکنون در مجموع ۳.۲ میلیون نفر متقاضی شغل هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تصویب اعتبار برای طرح‌های مختلف تصریح کرد: امسال نمایندگان از محل تبصره ۱۸ به میزان ۷۳ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های اشتغال‌زایی مصوب کردند.

وی با بیان اینکه این اعتبار در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود گفت: علاوه بر اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در بازسازی بافت فرسوده اقدامات مهمی در دست اجرا است که قرار است ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده بازسازی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه از طریق بازسازی بافت فرسوده می‌توان ۲۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد افزود: بخشی از اعتبارات یاد شده به بخش‌های حمل و نقل، پرورش ماهی در قفس، کشت گلخانه و طرح‌های گردشگری اختصاص می‌یابد که باید استان‌ها در جذب اعتبارات تلاش کنند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.