کد خبر : 1041
تاریخ انتشار : جمعه 16 خرداد 1393 - 11:40

راه‌آهن برقی مرند در هفته فقط یک بار سوت می‌کشد

راه‌آهن برقی مرند در هفته فقط یک بار سوت می‌کشد

جلسه بررسی مشکلات ایستگاه راه‌آهن مرند که با حضور معاون استاندار آذربایجان شرقی، مدیرکل راه‌آهن آذربایجان و فرماندار شهرستان مرند برگزار شد.

 

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: راه‌آهن برقی مرند به علت کمبود امکانات در هفته فقط یک روز مسافر جابه‌جا می‌کند که البته گاهی هم تاخیر در زمان‌های مقرر موجب دلخوری مسافران شده است.

تقی کرمی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات ایستگاه راه‌آهن مرند که با حضور مدیرکل راه‌آهن آذربایجان برگزار شد، با اشاره به موقعیت مرند به دلیل قرار گرفتن در مسیر خط بین‌المللی ریلی، برخی موانع رونق اقتصادی و چند ساله بودن ایستگاه راه‌آهن آن افزود: برخورداری از ریل برقی امتیازات توسعه شهرستان را در جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم می‌کند.
وی در ادامه تاکید کرد: قرار گرفتن خط ریلی راه‌آهن در محدوده شهر مشکلاتی را در توسعه شهری به وجود آورده است.
کرمی اظهار کرد: شهرستان مرند قابلیت‌های مناسبی برای رونق اقتصادی از طریق خط ریلی راه‌آهن مرند -جلفا -تبریز به صورت برقی و بدون نیاز به سوخت دارد که می‌تواند در حمل مسافر و ارائه خدمات نقش مهمی را ایفا کند.
وی گفت: متاسفانه به علت کمبود امکانات و وجود برخی مشکلات در هفته فقط یک روز مسافر از طریق خط ریلی شهرستان جابه‌جا می‌شود که گاهی تاخیر در زمان‌های مقرر موجب شده تعداد مسافران در این مسیر کاهش یابد.
فرماندار ویژه مرند تصریح کرد: این امر برای شهروندان و مسئولان دغدغه اصلی بوده که منجر به مشکلات اجتماعی نیز شده است.
مدیرکل راه‌آهن آذربایجان نیز در این جلسه ضمن با اهمیت شمردن مسیر خط راه‌آهن مرند- تبریز- جلفا و قرار گرفتن در شاهرگ اروپا و آسیا، رونق اقتصادی و جذب گردشگر را مهم ارزیابی کرد و بر ساماندهی مسیر حرکت قطار در داخل محدوده شهر تاکید کرد.
میرحسن موسوی افزود: برای توسعه محدوده شهر مرند و در مسیر خط راه‌آهن نیاز به مجوز از مرکز وجود دارد که تمام سعی ما هم بر این بوده که مجوز و اقدامات لازم در این موارد صورت گیرد.
وی در خصوص جابه‌جایی مسافر به شرط استقبال در مسیر مرند- تبریز و مرند- جلفا، از به کارگیری قطار ویژه در روزهای معین خبر داد.
موسوی بر ساماندهی مسیرهای تردد قطار با توجه به گردشگرپذیر بودن منطقه تاکید کرد.
در ادامه مدیرکل راه‌آهن آذربایجان به همراه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند از مسیرهای محدوده راه‌آهن و موانع موجود بازدید کرده و تصمیماتی اتخاذ شد.
در این جلسه مقرر شد در محدوده شهر و به منظور جلب آسایش و آرامش مسافران اقداماتی صورت گیرد همچنین بر لایروبی مسیر رودخانه در محدوده راه‌آهن تاکید شد.
از سوی شهرداری مرند نیز طرحی ارائه شد تا نسبت به تعریض و ساماندهی پل روگذر و انتقال کانال‌های هدایت آب‌‌های سطحی ۱۴ متری حریم راه‌آهن منتهی به خیابان ۱۷ متری و جمع‌آوری زباله و نخاله‌های موجود در مسیر و پل روگذر در مسیر باغ رضوان اقدام شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.