کد خبر : 1042
تاریخ انتشار : جمعه 16 خرداد 1393 - 11:45

راه‌ و شهرسازی اراده‌ای برای حل مشکلات شهرک ولیعصر بناب ندارد

راه‌ و شهرسازی اراده‌ای برای حل مشکلات شهرک ولیعصر بناب ندارد

فرماندار بناب با اظهار تأسف از وضعیت مسکن مهر در این شهرستان گفت: شهرک ولیعصر(عج) بناب همچنان بلاتکلیف است و هیچ اراده‌ای از سوی شهرداری و راه و شهرسازی برای حل مشکلات این شهرک دیده نشده است.

 ولی‌الله فرج‌اللهی در جلسه شورای مسکن شهرستان بناب با بیان اینکه در این خصوص به دنبال شناسایی مسبب و عوامل مقصر نیستیم، اظهار کرد: خیلی‌ها در خصوص به وجود آمدن وضعیت موجود در شهرک ولیعصر(عج) و مسکن مهر بناب مقصر هستند.
فرماندار بناب افزود: شهرک ولیعصر(عج) بناب با آن همه عظمت که برای سکونت جمعیت سرریز بناب طراحی و احداث شده بود، همچنان بلاتکلیف است و به جای تکمیل این شهرک شاهد توسعه بی‌رویه و غیرقانونی حاشیه شهر بوده‌ایم که مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

فرج‌اللهی در ادامه سخنان خود تنها راه نجات شهرستان بناب در خصوص توسعه مسکن را در گرو راه‌اندازی شهرک ولیعصر (عج) بناب دانست و تأکید کرد: حل مشکلات این شهرک برای یکایک مسئولان تکلیف بوده و باید با سرعت و شتاب بیشتری برای حل مشکلات آن گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۳۷۵ واحد مسکن در قالب مسکن مهر و خودمالکی در شهرک ولیعصر(عج) بناب آغاز شده است، تصریح کرد: متأسفانه تاکنون تعداد کمی از این واحدها به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

فرج‌اللهی تأکید کرد: اگر مشکلی در خصوص مسکن مهر حل نشود و مردم در این زمینه دچار مشکل شوند، مطمئناً فرمانداری در کنار مردم خواهد بود و از دستگاه‌های مرتبط حق مردم را مطالبه خواهد کرد و در صورت عدم حل مشکل مردم از تشکیل جلسات شورای مسکن امتناع خواهیم کرد.

وی بار دیگر بر حل مشکلات مسکن مهر در شهرستان بناب تأکید و بیان کرد: بر اساس صورت جلسه‌ای که با حضور معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی و مسئولان ذی‌ربط تنظیم شد، مقرر شده بود که راه و شهرسازی و شهرداری هرچه سریع‌‌تر مشکلات شهرک را رفع کنند.

به گفته فرماندار بناب، بر اساس تصمیمات اخیر دولت قرار است دولت کارنامه مسکن مهر را تا آخر شهریور ماه سال جاری بسته و به جای آن مسکن اجتماعی را جایگزین کند.
فرج‌اللهی خاطر نشان کرد: اگر شهرداری در خصوص رفع مشکلات شهرک اقدامات لازم را انجام ندهد و همچنین مصوبات را عملیاتی نکند، تمام مشکلات شهرک را متوجه شهرداری خواهیم دید.
وی با تأکید بر اتمام مشکلات مسکن مهر بناب تا شهریور سال‌جاری اظهار کرد: تصمیماتی که در شورای مسکن شهرستان و استان گرفته می‌شود، باید مو به مو اجرا شود و دستگاه‌ها خود را موظف و متعهد به اجرای آن بدانند.
در ادامه جلسه، مشکلات و موانع موجود بر سر راه تکمیل و تحویل مسکن مهر به متقاضیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گزارشی از آخرین وضعیت این شهرک و مسکن مهر را به حاضران در جلسه ارائه کرد.
مرکز شهرستان ۱۳۰ هزار نفری بناب واقع در ۱۲۰ کیلومتری جنوب تبریز استان آذربایجان‌شرقی در اوایل ثبت نام از متقاضیان مسکن مهر همچنین آماده‌سازی و واگذاری زمین‌های مسکن مهر یکی از شهرستان‌های پیشتاز در این زمینه بود اما در ادامه راه با بروز برخی مشکلات و موانع از جمله نبود زیرساخت‌های لازم همچنین عدم پیگیری مستمر از سوی دست‌اندرکاران، این طرح با حرکت لاک پشتی مواجه و در نهایت متوقف شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.