کد خبر : 10572
تاریخ انتشار : شنبه 29 اردیبهشت 1397 - 14:39

زیربنای حرم امام حسین(ع) ۱۲۰ هزار مترمربع افزایش می‌یابد

زیربنای حرم امام حسین(ع) ۱۲۰ هزار مترمربع افزایش می‌یابد

با احداث صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) که فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین(ع) به شمار می‌رود، ۱۲۰ هزار مترمربع زیربنا در اختیار زائران حسینی قرار می‌گیرد.

حرم امام حسین(ع) هر ساله میزبان خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله(ع) است که از هر نقطه از جهان خود را به کربلا می‌رسانند.

 

 

با توجه به برخی محدودیت‌ها و فضای محدود اطراف حرم سیدالشهدا(ع)، ستاد بازسازی عتبات از سال ۱۳۹۴ اقدام به توسعه حرم امام حسین(ع) در قالب طرح لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح و افزایش مساحت اطراف حرم کرده است.

در طرح توسعه حرم امام حسین(ع) قرار است ۳۸ هکتار بر مساحت حرم افزوده شود که در بخش نخست طرح عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) در حال اجرا است. 

 

image

 

صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) به مساحت ۵.۵ هکتار در پشت حرم در حال ساخت است که تاکنون بخش سازه و خاکبرداری آن انجام شده است.

به گفته مسؤولان طرح توسعه حرم امام حسین(ع)، این طرح از ویژگی‌های خاصی همچون دقت‌عمل و حفاری بی‌نظیری برخوردار است که با توجه به آب و خاک پیچیده این منطقه، سازه نگهبان به طور پیچیده در پروژه فنی و مهندسی در مدت یکسال فعالیت مستمر به همت مهندسان ایرانی انجام گرفته است.

 

image

 

سازه نگهبان اطراف حرم، دور تا دور حرم را از آب‌بندی پروژه محفوظ می‌دارد که پس از احداث این بخش، سایر عملیات‌ها اجرایی خواهد شد.

با احداث صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) ۱۲۰ هزار مترمربع زیربنا در اختیار زائران قرار می‌گیرد و امسال نیز با توجه به خاکبرداری و آماده‌سازی اولیه برای سازه‌بندی، امکان برپایی چادرهای زائران اربعین حسینی در این منطقه وجود دارد.

صحن عقیله بنی‌هاشم(س) سال ۱۴۰۰ به همت ستاد بازسازی عتبات و با مشارکت مردم کشورمان به بهره‌برداری می‌رسد./فارس


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.