کد خبر : 10640
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 - 2:33

آخرین پیام هفته دفاع مقدس امام چه بود؟

آخرین پیام هفته دفاع مقدس امام چه بود؟

اولین هفته پس از پایان جنگ امام پیام کوتاهی برای رزمندگان نوشت: «خداوندا! همه چیز تویی! و غیر از تو همه هیچ».

رابطه صمیمانه امام با رزمندگان جوان ایرانی گرم‌تر از هر رابطه دیگری بود. 

اول مهر ۱۳۶۷ هشتاد و ششمین سالروز تولد امام خمینی(ره) بود، اولین هفته پس از پایان جنگ، آخرین هفته دفاع مقدس زندگی امام بود به همین دلیل امام پیام کوتاهی برای رزمندگان نوشت: «خداوندا! همه چیز تویی! و غیر از تو همه هیچ، خداوندا، تو عزیزی؛ و غیر از تو همه ذلیل، خداوندا، تو غنی‌ای؛ و غیر از تو همه فقیر… 

خانواده‌های شهدا، تا همیشه تاریخ این مشعل‌داران راه اولیا، افتخار روشنایی طرق الی‌الله را به عهده گرفته‌اند. مجروحین و معلولین خود چراغ هدایتی شده‌اند که در گوشه گوشه این مرز و بوم به دین‌باوران راه رسیدن به سعادت آخرت را نشان می‌دهند. راه رسیدن به خدای کعبه را، اسرا در چنگال دژخمیان خود سرود آزادی‌اند و احرار جهان آنان را زمزمه می‌کنند.

مفقودین عزیز محور دریای بیکران خداوندی‌اند؛ و فقرای ذاتی دنیای دون در حسرت مقام والای‌شان در حیرتند. از شهدا که نمی‌شود چیزی گفت. شهدا شمع محفل دوستانند. شهدا در قهقهه مستانه‌شان و در شادی وصول‌شان عند ربهم یرزقون‌اند؛ و از «نفوس مطمئنه‌ای» هستند که مورد خطاب فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی پروردگارند. اینجا صحبت عشق است و عشق؛ و قلم در ترسیمش بر خود می‌شکافد. والسلام.»

۲۳ آبان هم در جواب نامه‌ای که آقایان خامنه‌ای و هاشمی برای احداث مصلی و دراختیار گرفتن بخشی از تپه‌های عباس‌آباد برای این کار نوشته بودند، نوشت: «ان‌شاءالله در کنار ساختن مصلای تهران، در ساختن بینش کفرستیزی مسلمانان موفق باشدی. ضمناً سادگی مصلا باید یادآور سادگی محل عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد و شدیداً از طرق و برق ساختمان‌های مساجد اسلام امریکایی جلوگیری شود. خداوند تمامی دست‌اندرکاران برپاکننده مساجد الله را تأیید فرماید.»

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.