کد خبر : 10689
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 - 7:42

چالش های پیش روی زنوزی در تراکتورسازی

چالش های پیش روی زنوزی در تراکتورسازی

مالک جدید احتمالی تراکتوری ها کار سختی در هدایت این تیم خواهد داشت.

 

مالک جدید احتمالی تراکتوری ها کار سختی در هدایت این تیم خواهد داشت.

اگرچه هنوز نتیجه نهایی مزایده واگذاری مالکیت باشگاه تراکتورسازی اعلام نشده ولی خبرهای غیررسمی از قطعی شدن مالکیت محمدرضا زنونی در این باشگاه دارد.

زنوزی که ید طولایی در تیم داری در تبریز دارد بدون شک در تراکتورسازی تجربه ای متفاوت از تمام تیم داری های قبلی خود خواهد داشت و چالش های به مراتب بزرگتری که در تیم محبوب تبریزی پیش روی او قرار دارد که شیوه مواجهه با آن تعیین می کند می تواند در این تیم موفق باشد یا نه.

بدهی های سرسام آور

تراکتورسازی در سال های حضورش در لیگ برتر همیشه یکی از تیم های پرهزینه بوده است و این هزینه های انباشت شده، بدهی های سنگین داخلی و خارجی روی دست باشگاه گذاشته که البته مقدار زیادی از آن در دوره آجورلو پرداخت شده ولی هنوز بدهی های سنگین و کمرشکنی روی دست تراکتورسازی است که پرداخت آن و توافق با طلبکاران اولین و مهم ترین چالش پیش روی زنوزی در تراکتورسازی خواهد بود.

با توجه به حساسیت بالای فیفا و AFC روی پرونده های بدهی در چندسال اخیر، ممکن است اتفاقاتی از قبیل کسر امتیاز، بسته شدن پنجره و… پیش بیاید.

انتخاب سرمربی و بستن تیم فصل جدید

تراکتورسازان فصل سخت و ناموفقی را پشت سر گذاشتند و همین موضوع نیاز این تیم به یک جراحی اساسی و تغییرات گسترده را می‌رساند ولی زمان به ضرر تراکتورسازان در حال سپری شدن است و مالک جدید تراکتورسازی به محض روی کار آمدن باید به سرعت سرمربی جدید را انتخاب کرده و برای حضور قدرتمند در نقل و انتقالات دست به کار شود.

تراکتورسازی در چند پست کلیدی از جمله دروازه‌بانی نیاز به جذب بازیکن جدید دارد و حضور در بازار نقل و انتقالات کنونی کار دشوار و پرهزینه‌ای است.

درآمدزایی

اگرچه بحث درآمدزایی در فوتبال ایران هنوز با استانداردهای جهانی و استفاده حداکثری از پتانسیل موجود، فرسنگ‌ها فاصله دارد ولی در سال‌های اخیر به لطف راه‌اندازی سیستم‌های درآمدزایی جدید از جمله سامانه‌های پیامکی، بستر خوبی برای تامین بخش مهمی از هزینه‌های باشگاهداری ایجاد شده است.

تجربه نشان داده بخش خصوصی در فوتبال هرچقدر هم بنیه مالی داشته باشد اگر نتواند در بعد درآمدزایی موفق عمل کند، بعد از چند سال با بی‌انگیزگی ادامه فعالیت در سرمایه‌گذار و رها شدن تیم به حال خود مواجه می‌شود که چنین سرنوشتی برای تیمی مثل تراکتورسازی بسیار تلختر و غم‌انگیزتر از سایر تیم‌هایی است که پیش از این سرنوشت مشابهی داشتند.

پیش‌زمینه خصوصی‌سازی سرخابی‌ها

سال‌هاست بحث خصوصی‌سازی فوتبال ایران و خروج دولت از تیم‌داری مطرح می‌شود که این موضوع در مورد سرخابی‌های پایتخت به دلیل جایگاه اجتماعی‌شان حساسیت بالایی داشته و همین موضوع مانع نهایی شدن واگذاری شده است.

پیش از این خصوصی‌سازی در تیم‌هایی مثل نفت تهران با شکست مواجه شده و همین موضوع سنگ بزرگی در خصوصی‌سازی فوتبال ایران بوده است و تراکتورسازی که از نظر محبوبیت نزدیک‌ترین باشگاه ایرانی به سرخابی‌هاست، اگر بتواند در بخش خصوصی موفق عمل کند، به نوعی زمینه خوبی برای خصوصی کردن استقلال و پرسپولیس فراهم کرده است که فایده آن به فوتبال ایران می‌رسد.

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.