کد خبر : 1079
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1393 - 5:55

توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴در تبریز آغاز شد

توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴در تبریز آغاز شد

آی نیوز: مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست و کاهش آلایندگی هوا، توزیع بنزین با استاندارد یورو چهار برای تامین جایگاه های عرضه سوخت کلانشهر تبریز آغاز شد.

 

” محمدباقر دخیلی” با اشاره به نقش بنزین در آلودگی هوا و به ویژه هوای کلانشهرها، افزود: توزیع بنزین پاک علاوه بر کاهش آلایندگی، افزایش راندمان در ناوگان حمل و نقل را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به میزان مصرفی بنزین شهر تبریز خاطرنشان کرد: این شرکت به طور متوسط روزانه یک میلیون الی یک میلیون و دویست هزار لیتر بنزین پاک را در اختیار شرکت پخش فرآورده های نفتی آذربایجان شرقی قرار خواهد داد.

دخیلی با تاکید بر اینکه مصمم به تامین و تولید بنزین پاک هستیم، گفت: تأمین بنزین با مشخصات یورو چهار با ظرفیت ۲۰ هزار بشکه در روز عمده ترین برنامه این شرکت در سال جدید برای مصرف کلانشهر تبریز است.

وی ادامه داد: بخش نخست پروژه طرح بنزین سازی پالایشگاه تبریز شامل نیروگاه جدید با مشخصه دو دستگاه ژنراتور گازی، سیستم بازیافت حرارتی و ایستگاه برق،  قسمت دوم پروژه شامل گوگرد زدایی از نفتا، واحد افزایش عدد اکتان بنزین، احیاء کاتالیست مداوم و اکستروکشن بنزن و بخش سوم پروژه نیز مخازن ذخیره، تجهیزات جانبی و تکمیلی را شامل می شود.

مدیر عامل پالایشگاه تبریز یادآور شد: افزایش تولید بنزین موتور به میزان روزانه یک میلیون لیتر و قابل افزایش تا سه میلیون لیتر در روز( در صورت تامین خوراک)، امکان تولید بنزین با اعداد اکتان ۹۰، ۹۲ و ۹۵ براساس استاندارد یورو چهار، همچنین تولید روزانه ۷۵۰ بشکه محصول بنزن با درجه خلوص ۹۹.۹ درصد وکاهش هزینه های عملیاتی از جمله اهداف پیش بینی شده درطرح بهینه سازی فرآیند و بهیود کیفیت فرآورده این پالایشگاه است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.