کد خبر : 10840
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 خرداد 1397 - 3:13

جزئیات افزایش تعداد نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی

جزئیات افزایش تعداد نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع افزایش تعداد نمایندگان استان در جلسه‌ی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در دستور کار قرار گرفته و مطرح…

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع افزایش تعداد نمایندگان استان در جلسه‌ی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در دستور کار قرار گرفته و مطرح شده است، که این امر پس از تایید نمایندگان در صحن علنی مجلس، اجرایی می‌شود.

احمد علیرضابیگی در این رابطه اضافه کرد:  در این کمیسیون مقرر شد که تعداد نمایندگان حوزه‌ی انتخابیه «مراغه و عجب‌شیر» از یک نماینده به دو نماینده افزایش یافته و همچنین آذرشهر و اسکو نیز از حوزه انتخابیه تبریز جدا شده و در قالب یک حوزه‌ی انتخابیه باشد. 

وی در این خصوص افزود: طبق نظر این کمیسیون، مقرر شد که شهرستان هریس نیز به حوزه انتخابیه تبریز ملحق شده و یک نماینده به این حوزه‌ی انتخابیه اضافه شود.

وی در بیان جزییات این موضوع و با تاکید بر این‌که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر ده سال یکبار تعداد نمایندگان در استان‌ها افزایش می‌یابد، گفت: آذربایجان‌شرقی در رابطه با افزایش تعداد نمایندگانش دو نفر سهمیه داشته و با توجه به این‌که حوزه انتخابیه «عجب‌شیر و مراغه» جزو حوزه‌های انتخابیه بزرگ استان بود، از این‌رو بر اساس ترکیب کارگروه یک نماینده برای این حوزه انتخابیه درنظر گرفته شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در «سیاست‌های کلی انتخابات»، خاطرنشان کرد: در نتیجه‌ی این تغییرات، مردم اسکو و آذرشهر امکان انتخاب نماینده مستقل برای منطقه خود را داشته و همچنین مطالبات مردم هریس نیز توسط نمایندگان حوزه انتخابیه تبریز پیگیری می‌شود. 

وی تاکید کرد: اجرای این موارد در حوزه‌های انتخابیه استان در توسعه استان موثر خواهد بود.

علیرضا بیگی با بیان این‌که با عملیاتی شدن این تغییرات، وزن سیاسی استان در مجلس افزایش پیدا می‌کند، افزود: این موضوع بعد از تایید نمایندگان در صحن علنی مجلس، اجرایی خواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.