کد خبر : 10868
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 خرداد 1397 - 9:51

دومین دستگاه “تی بی ام” خط دو قطار شهری تبریز نصب شد

دومین دستگاه “تی بی ام” خط دو قطار شهری تبریز نصب شد

شهردار تبریز از آغاز مراحل تجهیز و نصب دومین دستگاه “تی بی ام” خط دو قطار شهری تبریز، خبر داد و گفت: هفده قطعه از این دستگاه پس از ترخیص گمرک و انتقال آن به

 

 شهردار تبریز از آغاز مراحل تجهیز و نصب دومین دستگاه “تی بی ام” خط دو قطار شهری تبریز، خبر داد و گفت: هفده قطعه از این دستگاه پس از ترخیص گمرک و انتقال آن به تبریز در حال نصب است.

به گزارش ، مهندس ایرج شهین باهر در جریان بازدید خود به همراه معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از مراحل نصب این قطعات، اظهار امیدواری کرد: تا پایان خرداد سال جاری تمامی قطعات منتقل و مراحل نصب آن به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه خط دو نیز با تسریع در روند احداث ایستگاه اول و دوم در قراملک و شهرک امام خمینی (ره) و پیشروی در حفاری تونل با استفاده از دستگاه حفار تمام مکانیزه (TBM)با سرعت پیش می رود.

شهین باهر ادامه داد: دریافت ۴۲۰ میلیون دلار تسهیلات بانکی به صورت فاینانس برای پیشرفت پروژه خط دو قطار شهری، تصویب شورای شهر تبریز و شورای اقتصاد را می طلبد تا با تخصیص آن کلیه تجهیزات این پروژه خریداری شود. اما موضوع مورد بحث نحوه بازپرداخت ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد سهم شهرداری تبریز است.

شهردار تبریز تشریح کرد: خط دوم متروی تبریز به طول حدود ۲۲٫۴ کیلومتر به عنوان یکی از طولانی‌ترین مسیرهای مترو در کشور محسوب می شود و شامل ۲۰ ایستگاه، که از محدوده زمین‌های قراملک (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین، میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد یافته و در ادامه مسیر به سمت سه راهی ولیعصر، میدان استاد معین و در نهایت در میدان بسیج خاتمه می‌یابد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.