کد خبر : 11027
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 خرداد 1397 - 15:05

تجربیات هشت سال دفاع مقدس ایران در قالب شعر و ادب به سایر ملل منتقل می‌شود

تجربیات هشت سال دفاع مقدس ایران در قالب شعر و ادب به سایر ملل منتقل می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تجربیات هشت سال دفاع مقدس ایران در قالب شعر ادبی می تواند به سایر ملل منتقل شود.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تجربیات هشت سال دفاع مقدس ایران در قالب شعر ادبی می تواند به سایر ملل منتقل شود. 

  محمد محمدپور در حاشیه “مراسم شب شعر مقاومت با محوریت فتح خرمشهر” با بیان این‌که برگزاری محافل شب شعر و ادب می تواند جهت تلطیف فضای عمومی جامعه و گسترش فضای شعر و ادب در استان موثر واقع شود، اظهار کرد: شناسایی استعدادهای بالقوه در حوزه ی شعر و ادب، برجسته کردن موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی می تواند تاثیرات بسزایی داشته باشد. 

  وی افزود: شاعران می توانند با حضور در چنین محافلی، در کنار هم آثاری با موضوعات روز و اساسی جامعه خلق کنند. 

  وی با اشاره به برگزاری شب شعر مقاومت با محور آزادی خرمشهر، بیان کرد: موضوع این شب شعر، مقاومت و دفاع بود با توجه به این‌که در زمان فعلی کشورهای مختلف مورد طمع استکبار جهانی قرار گرفته اند، معتقدم پرداختن به چنین موضوعاتی در جامعه ضروری بوده و ملت ها در جهت مقاومت و دفاع از مملکت خود با انگیزه می شوند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقاومت و دفاع دارای تجربه‌های زیادی در مقابل متجاوزان رژیم بعثی بوده است، خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر و سرزمین های کشور از متجاوزان جزو تجربه های باارزش و بزرگ هشت سال دفاع مقدس است که می تواند در قالب آثار ادبی، هنری و شعر به ملل دیگر نیز منتقل شده و در راستای گسترش روابط بین ایران و سایر ملل موثر واقع شود. 

  وی ادامه داد: با توجه به این‌که ایران اسلامی با جمهوری آذربایجان دارای اشتراکات زیاد تاریخی، فرهنگی و زبانی است برگزاری محافل ادبی می تواند روابط بین شعرا و اندیشمندان دو کشور را گسترش دهد.

محمدپور با بیان این‌که جمهوری آذربایجان در موضوع قره باغ مورد تهاجم قرار گرفته است، افزود: تجربیات هشت سال دفاع مقدس ایران در قالب شعر ادبی می تواند به ملت آذربایجان منتقل شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.