کد خبر : 1103
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 تیر 1393 - 20:09

سفرهای خارجی اعضای شورای تبریز به خارج آیین‌نامه‌دار شد

سفرهای خارجی اعضای شورای تبریز به خارج آیین‌نامه‌دار شد

آی نیوز – به دنبال سفرهای اخیر اعضای شورای شهر تبریز به خارج از کشور که با اعتراضات و جنجال‌های رسانه‌ای زیادی همراه بود، آیین‌نامه قانونی سفر اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور اعلام شد.

طبق این آیین نامه تمام سفرها زیر نظر کمیسیونی که کمیسیون مرکزی ماموریت اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور خوانده می‌شود، پیگیری و بررسی خواهد شد.

این کمیسیون به منظور نظارت، هماهنگی و تصمیم‌گیری در مورد ماموریت اعضای شورای شهر به خارج از کشور تشکیل شده است.

کمیسیونی به ریاست معاون وزیر کشور در امور اجتماعی و شوراهای اسلامی بوده و اعضای آن عبارتند از رئیس شورای عالی اسلامی استان‌ها و نمایندگان تام‌الاختیار معاونت اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، معاونت امور کنسولی و مجلس وزارت امور خارجه و همچنین معاونت فرهنگی سیاسی وزارت اطلاعات کشور.

این آیین‌نامه که در هفت بند جداگانه تدوین و اعلام شده است، ماموریت‌های اعضای شورای شهر را به طرز جدی‌‌تری پیگیری خواهد کرد.

از جمله این تبصره‌ها عبارتند از:

    تامین اعتبار ماموریت اعضا در تمام سطوح که به عهده شورای مربوطه است و ربطی به شهرداری‌ها ندارد.
    هیئت‌های اعزامی موظف هستند گزارش ماموریت، اقدامات و مذاکرات انجام شده را به دبیرخانه کمیسیون ارسال کنند.
    همچنین در این آیین‌نامه آمده است: سفرهای شخصی که جنبه ماموریتی ندارد و از بودجه شورا برای انجام سفر استفاده نمی‌شود، به عنوان سفر غیرشخصی تلقی و با آنها همانند سایر شهروندان ایرانی برخورد خواهد شد.

کارگروه استانی این کمیسیون به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوده و عضویت رئیس شورای استان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیرکل اطلاعات، که پیشنهاد دهنده نهایی ماموریت اعضا با کمیسیون مرکزی خواهد بود.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.