کد خبر : 11049
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 خرداد 1397 - 18:49

سیگار کشیدن عضلات پا را تحلیل می برد

سیگار کشیدن عضلات پا را تحلیل می برد

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که سیگار کشیدن مویرگ های خونی عضلات پا را از بین می برد و موجب تحلیل این عضلات می شود.

 نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که سیگار کشیدن مویرگ های خونی عضلات پا را از بین می برد و موجب تحلیل این عضلات می شود.

 این مطالعه نشان می دهد که سیگار کشیدن تعداد رگ های خونی در عضلات پا را به طور مستقیم کاهش می دهد و میزان اکسیژن و مواد مغذی دریافتی آنها را محدود می سازد.

مطالعات قبلی نیز نشان داده اند که سیگار کشیدن باعث تضعیف عضلات می شود زیرا ریه بر اثر استعمال سیگار ملتهب می شود و توانایی انسان را برای ورزش کردن وانجام فعالیت ها محدود می سازد.

اما مطالعه جدید که با همکاری محققان آمریکایی، برزیلی و ژاپنی انجام شد، اولین مطالعه ای است که تاثیر مستقیم سیگار کشیدن را بر عضلات نشان می دهد.

تحقیق قبلی حاکی از آن بود که دود سیگار به واسطه باریک کردن شریان های بدن موجب کاهش جریان خون به قلب و همچنین افت ظرفیت ریه ها شده و باعث می شود که توانایی انسان برای انجام برخی ورزش ها و پرورش عضلات کاهش یابد.

محققان در مطالعه جدید موش ها را برای هشت هفته در معرض دود سیگار قرار دادند و متوجه کاهش ۳۴ درصدی نسبت فیبر مویرگی به عضله در عضلات موش ها شدند.

نسبت بالای مویرگ به فیبر، به خون اجازه می دهد به طور کامل در بافت عضله نفوذ کند. همچنین مقاومت در برابر خستگی در این موش ها ۳۴ درصد کاهش یافت؛ به این معنی که عضلات سریعتر احساس ضعف، درد و خستگی می کنند.

اگرچه محققان در این مطالعه متوجه شدند که شایع ترین آسیب عضله بر اثر سیگار کشیدن در پاها رخ می دهد اما نتوانستند دقیق شناسایی کنند که کدام ماده شیمیایی در دود سیگار عامل این موضوع است. آنها یادآور شدند که سیگار حاوی حدود چهار هزار مواد شیمیایی عمدتا سرطان زا است.

برچسب ها : ، ، ، ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.