کد خبر : 1106
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 تیر 1393 - 20:21

ساعت کار ادارات در آذربایجان شرقی کاهش یافت

ساعت کار ادارات در آذربایجان شرقی کاهش یافت

آی نیوز – برای کاهش مصرف آب و برق در ادارات آذربایجان‌شرقی ساعت کاری آنها بعد از اذان ظهر به اتمام می‌رسد.

 در  جلسه ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی که به ریاست اسماعیل جبارزاده و با حضور مدیران آب منطقه آذربایجان‌شرقی شرکت آب و فاضلاب استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی و مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه آذربایجان و برق تبریز تشکیل شد، مشکلات آب و برق در استان بررسی شد.

در این جلسه مصوب شد شرکت‌های آب و برق استان بازدید کنتورهای مشترکین خود را ۱۰  روزه انجام و در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف در درجه نخست با تذکر و در مرحله بعد با قطع خدمات مشترکان پرمصرف را جریمه کنند.

مقرر شد برای کاهش مصرف آب و برق در ادارات، ساعت کاری آنها بعد از اذان ظهر به اتمام برسد.

*‌ کمبود ۵ درصدی آب در تبریز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در این نشست این جلسه گفت: ۵۸۰ هزار فقره انشعاب آب در تبریز و چهار شهر اقماری آن وجود دارد که به رغم استفاده حداکثری از منابع آب آن، ۵ درصد کمبود آب داریم.

رضا پوررجب با بیان این که از ۸۳ حلقه چاه عمیق و ۱۲ رشته قنات در حوزه تبریز به صورت شبانه‌روزی بهره‌برداری می‌شود، افزود: آذربایجان شرقی تنها استانی است که ۶۰ درصد مصارف آب آن از منابع آب سطحی تامین می‌شود که هم تهدید و هم فرصت تلقی می‌شود.

*‌ آبرسانی به ۷۸ روستا با تانکر در آذربایجان‌شرقی

علی صمدنژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی هم گفت: ۲ هزار و ۱۸۱ روستای استان دارای تاسیسات آب بوده و هم‌اکنون آب آشامیدنی ۷۶ روستا از طریق تانکر تامین می‌شود.

*‌ ادارات صرفه‌جویی کنند قطعی برق نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز هم از افزایش ۱۱ درصدی بار مصرف برق این شهرستان در سه ماه گذشته خبر داد و گفت: مصرف برق تبریز در دو هفته گذشته ۲۰ مگاوات بیشتر از سهمیه تعیین‌شده بوده است که در صورت صرفه‌جویی ادارات، احتمالا خاموشی نخواهیم داشت.

افشین روشن میلانی هماهنگی با صنایع، تبلیغ برای جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف، تشکیل گروه‌های ممیزی انرژی و سنجش مصرف ادارات، تعمیر تجهیزات و بازدید از پست‌های زمینی و هوایی را از اقدامات شرکت توزیع برق تبریز در هفته‌های گذشته اعلام کرد

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.