کد خبر : 11354
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1397 - 3:41

نجات یک پسر ۱۲ ساله گرفتار در باتلاق در تبریز

نجات یک پسر ۱۲ ساله گرفتار در باتلاق در تبریز

سرپرست روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از نجات پسر نوجوان گرفتار در باتلاق در تبریز خبرداد.

 

سرپرست روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از نجات پسر نوجوان گرفتار در باتلاق در تبریز خبرداد.

به گزارش آی نیوز به نقل از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، حجت الاسلام سید یعقوب موسوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: عصر دیروز (جمعه) طی گزارشات مردمی به سامانه ۱۲۵ و اعلام گرفتار شدن یک پسر نوجوان در باتلاق یک دره واقع در مرزداران تبریز، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، گروه نجات ایستگاه شماره ۹ را به جهت بررسی و امداد رسانی رهسپار محل حادثه کرد.

 وی ادامه داد:  آتش نشانان به محض حضور در صحنه، شاهد فرو رفتن یک پسر نوجوان ۱۲ ساله در  باتلاقی واقع در مرزداران شدند که پس از دقایقی تلاش از داخل باتلاق بیرون کشیدند.

وی تشریح کرد: این حادثه زمانی که چند پسر نوجوان در داخل دره مشغول بازی بودند رخ داده است.

موارد زیر را در زمان گرفتار شدن در باتلاق به خاطر داشته باشید 

مرحله ۱) خودتان را سبک کنید

وقتی به دام باتلاق افتادید، سریعا وسایل همراهتان مانند کوله پشتی را از خود جدا کنید! با این کار چگالی شما از چگالی باتلاق کمتر شده  و به طور کامل فرو نخواهید رفت و در آن شناور خواهید شد.

اگر امکانش هست بدون حرکت زیاد کفش هایتان را نیز از پا خارج کنید، اما مراقب باشید خارج کردن کفش از پا، حالت مکش ایجاد کرده و به فرو رفتن بیشتر کمک می کند. بسیاری پیشنهاد می کنند که در هنگام عبور از مکان هایی که احتمال وجود باتلاق هست بدون کفش قدم بردارید، اما انگل های موجود در باتلاق ها را هم باید در نظر گرفت که می توانند از طریق پوست به بدن انسان نفوذ کنند! انتخاب با شماست!

مرحله ۲) وزن بدن خود را در سطح پخش کنید

هنگامی که متوجه گرفتاری در باتلاق شدید، سریعا به سمت عقب بخزید و یا با آزاد کردن پاها به سمت بالا بر روی آب شناور شوید تا تمام وزن شما بر روی پاهایتان نباشد. 

مرحله ۳) عمیق نفس بکشید

نفس های عمیق نه تنها باعث حفظ خونسردی می شوند، بلکه با پر شدن حجم ریه هایتان راحت تر شناور خواهید ماند. این نکته را فراموش نکنید که با خونسرد بودن و حفظ هوا در شُش هایتان،  فرو رفتن بسیار بعید خواهد بود.

مرحله ۴) آماده شنا شوید

حال که به پشت شناور هستید، سعی کنید به آرامی به سمت خارج باتلاق شنا کرده و از آن خارج شوید یا تکیه گاهی پیدا کنید.

نکته: اگر از کمر به پایین در باتلاق گرفتار شدید، باید پاهایتان را آزاد کنید. به این شکل که یک پا را به صورت عرضی حرکت داده تا فضایی را درون باتلاق ایجاد شود و به کمک این فضای ایجاد شده پاها را آزاد می کنید.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.