کد خبر : 1145
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 تیر 1393 - 8:10

قره سید رومیانی: احیای دریاچه ارومیه نیازمند ایجاد عزم ملی است

قره سید رومیانی: احیای دریاچه ارومیه نیازمند ایجاد عزم ملی است

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، به وجود آمدن عزم ملی و جدی را برای احیای دریاچه ارومیه ضروی دانست.

 

 میرهادی قره سید رومیانی پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه حل بحران دریاچه ارومیه تنها دغدغه مردم آذربایجان نبوده و بلکه یک مطالبه جدی ملی از دولت تدبیر و امید است، افزود: هرچند ابلاغیه رئیس جمهور برای آغاز عملیات اجرایی احیای دریاچه اقدامی قابل تقدیر است اما اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مطالعات مورد نیاز ناکافی است و این موضوع توجه بیش از پیش دولت به این موضوع مهم زیستی را می طلبد.

وی در ادامه خاطر نشان شد: دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین دریاچه کشور و دومین دریاچه آب شور دنیا از منحصر به فردترین و مهمترین زیستگاه های جانوری به شمار می رود که احیای آن ضرورت حفاظت از محیط زیست کشور است و مردم انتظار دارند دولت در احیای این دریاچه که نگین آذربایجان بوده و در تلطیف آب و هوای منطقه و شرایط زیست بوم آن نقش بسیار مهمی دارد، اقدامات عملی و کارسازی را صورت دهد.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به وضعیت بحرانی این دریاچه، حرکت از مرحله مطالعه به سمت اجرا در سریع ترین زمان ممکن امری ضروری است در حالیکه نگرش دولت به این مسئله نگاه و رویکردی کلان است و این نگاه در قانون بودجه امسال به خوبی قابل فهم و درک است.

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.