کد خبر : 1158
تاریخ انتشار : شنبه 14 تیر 1393 - 8:41

پیام شهردار تبریز به مناسبت روز قلم: لزوم توجه و تکریم اهالی قلم در شهر علامه ها

پیام شهردار تبریز به مناسبت روز قلم: لزوم توجه و تکریم اهالی قلم در شهر علامه ها

 شهردار کلانشهر تبریز طی پیامی با گرامیداشت روز قلم، این روز را به تمامی اهالی قلم اعم از روزنامه نگاران، نویسندگان و شاعران تبریک گفت.

 در قسمتی از پیام شهردار کلانشهر تبریز چنین آمده است: ارزش والای قلم بسیار بالاتر از آن است که بتوان با اختصاص روزی خاص بنام روز قلم جایگاه والای آن را بازشناسی نمود.

در پیام شهردار تبریز تصریح شده است: آنجا که سوگند خداوند در قرآن به نام قلم، گویاترین شاهد بر شرافت و قداست آن شده است دیگر چه دلیل و حجتی برای جایگاه والا و ارج و قرب این آفریده پروردگار نیاز است.

در قسمت دیگری از پیام دکتر صادق نجفی می خوانیم: قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان‌ها و بیان کننده اندیشه و شخصیت صاحب آن است. قلم نماد آزادگی و تعقل و تفکر بشر از آغاز تاریخ بوده است.

شهردار کلانشهر تبریز با تاکید بر این نکته که تمدن‌ها، تجربه‌‌های تلخ و شیرین و علوم با نوشتن ماندگار می‌شوند آورده است: اگر قلم اندیشمندان و نویسندگان نبود ، انتقال افکار بشر از هزار پستوی تاریک هزاره ها چگونه ممکن می بود.

دکتر نجفی در بخش دیگری از پیام خود با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که گفته اند: ” شما کوشش کنید که با بیان و قلم ، مسلسل ها را کنار بگذارید و میدان را به قلمها و به علم ها و به دانش ها واگذار کنید “اشاره کرده و آورده است : اگر قلم ها به میدان بیایند این شمع روشنگر افکار انسانها همواره بدرخشند تا سیاهی ها و کدورت ها میدان را خالی می کنند زیرا ” آن قدری که بشر از قلم های صحیح نفع برده است از چیزی دیگر نبرده است .”

شهردار کلانشهر تبریز در قسمت پایانی پیام خود با تبریک این روز به نویسندگان، شاعران، روزنامه نگاران و کلیه اهالی قلم بر احترام و تکریم شهرداری تبریز به صاحبان قلم شهر علامه ها و نویسندگان، دیار شاعران و روزنامه نگاران و شهر اولین ها تاکید نموده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.