کد خبر : 11751
تاریخ انتشار : جمعه 25 خرداد 1397 - 4:57

نقره داغ شدن فولکس واگن با جریمه ۱ میلیارد یورویی در خانه!

نقره داغ شدن فولکس واگن با جریمه ۱ میلیارد یورویی در خانه!

بحران خودروهای دیزلی آلمان هیچ نشانی از فروکش کردن نشان نمی دهد و البته یکی از اصلی ترین بازیگران این بحران نیز کمپانی فولکس واگن می باشد.

بحران خودروهای دیزلی آلمان هیچ نشانی از فروکش کردن نشان نمی دهد و البته یکی از اصلی ترین بازیگران این بحران نیز کمپانی فولکس واگن می باشد.

دادستان برانشویگ فولکس واگن را به خاطر رسوایی دیزل گیت با جریمه ۱ میلیارد یورویی (۱.۱۷ میلیارد دلار) نقره داغ کرد. این جریمه سنگین شامل ۵ میلیون یورو جریمه رسوایی دیزل گیت (حداکثر جریمه ممکن) و ۹۹۵ میلیون یورو هزینه زیان هایی است که به اقتصاد وارد شده است.

بنا به گفته دادستانی، بخش توسعه قوای محرکه فولکس واگن از انجام وظایف خود تخطی کرده و این امر منجر به تبلیغ و فروش ۱۰.۷ میلیون دستگاه خودرویی شده است که پیشرانه های دیزلی آن ها دارای عملکرد نرم افزاری غیرمجاز بوده اند.

دادستانی می گوید این تقلب در پیشرانه های ۲۸۸ EA فروخته شده در کانادا و آمریکا و همچنین پیشرانه های ۱۸۹ EA سراسر جهان رخ داده است. همچنین گفته شده این فعالیت های غیرقانونی بین اواسط سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۵ انجام شده است.

فولکس واگن در بیانیه ای کوتاه گفته که این جریمه را می پذیرد. این خودروساز همچنین قول عدم درخواست استیناف را داده است. فولکس واگن می گوید با پذیرش این جریمه سنگین به مسئولیت بحران خودروهای دیزلی اذعان کرده است. این خودروساز آلمانی می گوید نهایتاً این مشکلات نیز تمام خواهد شد.

فولکس خاطرنشان ساخته خاتمه ی ماجرای دیزل گیت تأثیر مثبت زیادی روی خود شرکت و زیرمجموعه های آن خواهد داشت. اگرچه این موضوع ویژه تقریباً حل شده اما بلومبرگ می گوید فولکس واگن هنوز هم با شکایات قانونی در ۵۵ کشور دنیا روبرو بوده و البته از شر مقامات آلمانی نیز خلاص نشده است.

مقامات این کشور به دنبال فهمیدن این موضوع هستند که آیا سرمایه گذاران نیز از رسوایی دیزل گیت خبر داشتند یا خیر. زیرمجموعه های فولکس یعنی آئودی و پورشه نیز بازرسی شده اند و مدیرعامل آئودی راپرت استادلر نیز اخیراً بازجویی شده است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.