کد خبر : 1201
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1393 - 8:26

استاندار: مهمترین اولویت آذربایجان شرقی احیای دریاچه ارومیه است

استاندار: مهمترین اولویت آذربایجان شرقی احیای دریاچه ارومیه است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: از این پس احیای دریاچه ارومیه در سرلوحه همه امور اجرایی استان قرار می‌گیرد و هیچ اولویتی در استان بالاتر از احیای این دریاچه نیست.

اسماعیل جبارزاده سه‌شنبه شب در نخستین جلسه شورای استانی فرهنگی ـ اجتماعی احیای دریاچه ارومیه که با حضور عیسی کلانتری، دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه و همراهانش برگزار شد، با بیان اینکه از این پس احیای دریاچه ارومیه در سرلوحه همه امور اجرایی استان قرار می‌گیرد و هیچ اولویتی در استان بالاتر از احیای دریاچه برای دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان دولت وجود ندارد، اظهار کرد: برای اینکه این اولویت از یاد نرود و ملکه ذهن مسئولان و مردم شود تقاضا می‌کنیم لوگویی در این ارتباط تهیه و در همه جلسات نصب شود و یا اینکه تیزری تهیه و در جلسات رسمی به نمایش درآید.
وی افزود: خود را موظف می‌دانیم بند بند مطالعات و بررسی‌های انجام گرفته از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه در ۶ ماه گذشته را در استان عملیاتی کنیم و همه تصمیمات اخذ شده در این ارتباط را به مرحله اجرا در خواهیم آورد چرا که با اجرای ناقص مصوبات کاری از پیش نخواهیم برد.
جبارزاده خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام آمادگی دولت برای تامین اعتبار مورد نیاز، مدیران اجرایی شایسته و توانمند استان در بخش آب منطقه‌ای، کشاورزی، صدا و سیما، دانشگاه‌ها و گروه مشاوران که همواره در کنار شورا هستند، آماده پای کار آمدن هستند تا بتوانیم این اطمینان را به مردم بدهیم که کار احیا آغاز شده و نگرانی مردم برطرف شود.

به هیچ وجه دنبال لطمه‌زدن به بخش کشاورزی نیستیم
استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی یک استان صنعتی ـ کشاورزی است و ۳۰ درصد گذران معیشت مردم استان به شکل مستقیم از بخش کشاورزی تامین می‌شود؛ بنابراین به هیچ وجه به دنبال تعطیلی و حتی لطمه زدن به این بخش نیستیم؛ بلکه می‌خواهیم از تجدید نظر اساسی در بخش کشاورزی و تغییر الگوی کشت، به ارتقای جایگاه این بخش بپردازیم.
وی ادامه داد: طبق دستورالعمل‌های ستاد احیای دریاچه، شورای حاضر خواستار تفویض اجرای پروژه‌های ملی به دستگاه‌های اجرایی استان است تا با توجه به انگیزه بالایی که در استان وجود دارد این پروژه‌ها با جدیت بیشتری دنبال شود.
از کمیسیون‌های زیرگروه شورا حمایت می‌کنیم
جبارزاده در ادامه با بیان اینکه ساختار شورای فرهنگی ـ اجتماعی احیای دریاچه ارومیه به گونه‌ای است که نمی‌تواند بیشتر از ۳۵ نفر را در جلسات ساماندهی کند که سهم حضور تشکل‌ها هم بیش از ۲ یا ۳ نفر نمی‌تواند باشد، گفت: سه کمیسیون علمی، تبلیغات و نهادهای مردمی به عنوان زیرگروه شورا باید تشکیل شود و از تشکیل جلسات این کمیسیون‌ها حمایت می‌کنیم تا رابط بین شورا و تشکل‌ها باشند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.