کد خبر : 12034
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1397 - 14:52

نبود مسئول فنی در ۱۸۲ معدن آذربایجان شرقی

نبود مسئول فنی در ۱۸۲ معدن آذربایجان شرقی

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۱۸۲ معدن در آذربایجان شرقی فاقد مسئول فنی هستند، گفت: این موضوع از دیدگاه ما به معنای غیرفعال بودن معادن است.

image  

 رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۱۸۲ معدن در آذربایجان شرقی فاقد مسئول فنی هستند، گفت: این موضوع از دیدگاه ما به معنای غیرفعال بودن معادن است.

فرهاد ملک قاسمی در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که ۹۵ درصد معادن استان توسط افراد غیر متخصص مدیریت می شود، گفت: بیشتر افرادی که در معادن استان مشغول به کار هستند با علوم معدن و زمین شناسی آشنایی ندارند؛ برای رفع این مشکل سعی کردیم تا بین متقاضیان متخصص امتیاز قائل شویم که این موضوع به نسبت این مشکل را مرتفع کرده است.

وی با اشاره به این‌که رکود در صنایع معدنی حاکم است، ادامه داد: این یک موضوع طبیعی است؛ چراکه رکود ساخت و ساز این موضوع را تحت تاثیر قرار داده و از سویی منجر به تعدیل نیرو در بسیاری از معادن شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی با اشاره به رابطه تنگاتنگ دانشگاه تبریز با بخش معادن استان، اضافه کرد: خوشبختانه دانشگاه تبریز همکاری موثری با بخش معادن استان دارد  و طرح های متفاوتی را ارائه کرده است که در معدن مس سونگون این طرح ها اجرا می شود.

وی همچنین در خصوص معدن نفلین سینیت، عنوان کرد: متاسفانه این معدن همیشه با بحران مواجه بوده و به علت این‌که مدیریت آن  سریع تغییر می یابد تاکنون موفق نشدیم همکاری های لازم را برقرار کنیم.

وی با اشاره به وجود ۴۶۰ معدن در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در استان ۳۶ نوع ذخایر معدنی وجود دارد و همچنین معادنی نظیر مس سونگون، زنوز، کائولین و سیمان صوفیان جزو معادن برتر استان به شمار می روند که تنها مختص استان ما بوده و برای سایر کشور ها نیز صادر می شود.

ملک قاسمی خاطرنشان کرد: برای مواد معدنی نادر و کمیاب که فقط مختص استان ما هستند از سوی دانشگاه ها اقدامات موثری انجام می شود.

وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن کشور در تبریز، گفت: این مراسم با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای هیئت مدیره سازمان استان ها طی روز های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم تیرماه سالجاری برگزار خواهد شد.

ملک قاسمی با بیان این‌که این اجلاس فرصتی برای فعالان و صاحبان صنایع معدنی استان برای معرفی تولیدات و پتانسیل های منطقه در سطح ملی است، گفت: همچنین انتخاب اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ایران از جمله دستاورد های این اجلاس می باشد./ایسنا


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.