کد خبر : 1222
تاریخ انتشار : جمعه 20 تیر 1393 - 17:12

کلید حل مشکلات اقتصادی در دست تولید است

کلید حل مشکلات اقتصادی در دست تولید است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کلید حل مشکلات اقتصادی در دست تولید، صنعت، حرفه و خدمات است.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: به دولت قبلی در زمان اجرای قانون هدفمندی بارها تذکر دادیم که سهم تولید را از هدفمندی یارانه‌ها فراموش نکنید چرا که به حرکت درآوردن چرخ تولید و صنعت مهم‌تر از دادن یارانه‌هاست.

وی افزود: حضرت علی (ع) در توصیه خود به مالک اشتر در مورد مدیریت کشورداری می‌فرماید «اقشار مختلف جامعه مثل کارمندان، لشکریان، معلمان، قضات، کشاورزان و … پایدار نمی‌مانند مگر اینکه تولید و صنعت و تجارتی در کشور باشد تا از محل درآمد مالیات آنها حقوق اقشار پرداخت شود».

آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان اینکه حضرت از مالک می‌خواهد نسبت به صنعتگران توصیه‌پذیر بوده و خود نیز تذکرات مفید به حال آنها را ارائه دهد؛ ادامه داد: امیر المؤمنان می‌خواهند برای جامعه تفهیم کنند که بدون اقتصاد مشکلات جامعه حل نمی‌شود و کلید حل مشکلات در دست تولید، صنعت، حرفه و خدمات است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق افزایش تولید، صرفه‌جویی و مدیریت جهادی و عزم ملی تحقق می‌یابد.

وی اضافه کرد: در میان تولیدکنندگان و تجار نیز افرادی هستند که بخیل، سودجو، گرانفروش و محتکر هستند و بر این اساس و بنا به دستور امام راحل(ره) تسعیر یا نرخ‌گذاری بر مدیران جامعه واجب است تا جلوی احتکارها و گرانفروشی‌ها گرفته شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.