کد خبر : 1233
تاریخ انتشار : شنبه 21 تیر 1393 - 7:41

نماینده مجلس: مشکلات دریاچه ارومیه در حال پیگیری است

نماینده مجلس: مشکلات دریاچه ارومیه در حال پیگیری است

 نایب رئیس فراکسیون نجات دریاچه ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مشکلات مربوط به دریاچه ارومیه با عقل و منطق از سوی دولت و مجلس در حال پیگیری است.

غلامرضا نوری قزلجه  ، با تاکید برلزوم استفاده از دانش و ظرفیت های خارجی برای احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: بررسی طرح احیای تالاب­های کشور در کمیسیون آب و کشاورزی مجلس به اتمام رسیده که دراین طرح دست دولت دراستفاده از پتانسیل­های خارجی در راستای احیای دریاچه ارومیه باز گذاشته شده است.
وی، استفاده از پتانسیل­های خارجی برای احیای دریاچه ارومیه را لازم دانست و افزود: با توجه به شرایط خاص دریاچه ارومیه و همچنین وجود مزیت هایی مانند آب و لجن درمانی دراین دریاچه می­ توان از پتانسیل­های خارجی برای احیای آن استفاده کرد.
نوری قزلجه اضافه کرد: سرمایه­ گذاران با پیش­ خرید بهره­ برداری از دریاچه ارومیه به جز در مصرف آب منابع لازم برای احیای دریاچه ارومیه را تأمین می­ کنند.
وی گفت: طرح احیای تالاب­ های کشور به­ دنبال گرفتن فوریت برای مطرح شدن در صحن علنی مجلس است که با تصویب این طرح فضایی باز برای حضور پتانسیل­ های خارجی در راستای احیای دریاچه ارومیه گشوده می­ شود.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: با تصویب طرح فوق دست دولت هم برای استفاده از پتانسیل­ های خارجی باز خواهد شد.
نوزی قزلجه یادآور شد: البته نباید این نکته را فراموش کرد که بحران دریاچه ارومیه طی سال ها بی توجهی به وجود آمده و نباید انتظار داشت در زمانی کوتاه مرتفع شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.