کد خبر : 1254
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1393 - 3:06

رقابت‌های بسکتبال کاپ‌آسیا – چین

رقابت‌های بسکتبال کاپ‌آسیا – چین

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین دیدارش از مرحله گروهی کاپ‌آسیا برابر هند به برتری رسید و راهی مرحله دوم شد.

در آخرین روز از رقابت های مرحله گروهی مسابقات بسکتبال کاپ آسیا، تیم ملی ایران به مصاف هند رفت و با نتیجه ۶۲ – ۴۹ حریفش را شکست داد و حالا باید در انتظار نتایج دیدارهای دیگر باشد تا وضعیتش در مرحله دوم مشخص شود.

تیم ملی بسکتبال ایران در دیدار برابر هند هم آن قدرت همیشگی‌اش را نداشت و حتی نیمه نخست را با یک یازی انتقادآمیز واگذار کرد اما در ادامه با از بین بردن فاصله امتیازی به برتری رسید.

ایران با ترکیب سامان ویسی، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی کارش را برابر هند آغاز کرد و در کوارتر نخست نمایش خوبی نداشت و با نتیجه ۲۰ بر ۱۳ تن به شکست داد.

در کوارتر دوم ایران به خودش آمد و توانست عملکرد بهتری داشته باشد و در این کوارتر ۱۳ بر ۹ به برتری رسید. حامد حدادی در این کوارتر دچار مصدومیت شد اما در نیمه دوم به بازی برگشت.

کوارتر سوم اوج قدرتنمایی ایران بود و ملی‌پوشان ۲۲ بر ۷ هند را مغلوب کردند.

کوارتر چهارم نیز برای ایران بود و ملی پوشان با نتیجه ۱۴ بر ۱۳ حریف خود را مغلوب کردند.

مرحله دوم این رقابت‌ها از پنجشنبه آغاز می‌شود.

کوارتر نخست؛ ۲۰ بر ۱۳ هند

پتیم ملی بسکتبال ایران با ترکیب اصلی‌ کار را آغاز کرد اما برابر شوت‌های تیم هند به مشکل خورده‌بود. درشرایطی که هندی‌ها دفاع خوبی داشتند ملی‌پوشان ایران کمی ناهماهنگ کار کردند و همین باعث می‌شد تا حریف با استفاده از نفوذهای سریع امتیاز بگیرد. بسکتبالیست‌ها در ریباند موفق نبودند و هند می‌توانست ضدحمله ایجاد کند و به امتیاز برسد. بازی ۱۴ بر ۸ به سود هند بود که کادرفنی تیم ملی تغییری ایجاد کرد؛ با ورود محمد جمشیدی به زمین ایران فاصله امتیازی را با استفاده از سرعت بیشتر در بازی جبران کرد اما توپ‌های از دست رفته ایران زیاد بود و همین مساله امتیازهایی برای هند در پی داشت.

برتری هند تا پایان این کوارتر ادامه داشت و در نهایت این تیم ۲۰ بر ۱۳ به پیروزی رسید.

کوارتر دوم: ۱۳ بر ۹ ایران

ایران در کوارتر دوم بازی را بهتر آغاز کرد. ملی‌پوشان سعی داشتند با نفوذ به زیر سبد و پاس دادن به حامد حدادی بهترین سنتر آسیا را در موقعیت امتیاز قرار دهند و همین برنامه برتری را برای ایران به ارمغان آورد. دفاع ملی‌پوشان در این کوارتر بهتر بود و اجازه نمی‌داد هندی‌ها از شوت‌های خود به امتیاز برسند.

با تغییر کادرفنی ترکیب ایران جوان‌تر شد و بازیکنان جوان ایران در کنار حامد حدادی فاصله امتیازی را کاهش دادند. برتری در کوارتر دوم برای ایران بود چرا که ملی‌پوشان در ریباند دفاع و حمله بهتر کار می‌کردند و به امتیاز می‌رسیدند.

هند سعی می کرد تا حداقل فاصله امتیازی را حفظ کند و اجازه ندهد ایران با استفاده از قدرت زیر سبدش به برتری برسد. بازیکنان این تیم با اینکه در کوارتر دوم ۱۳ بر ۹ مغلوب شدند اما نیمه نخست را ۲۹ بر ۲۶ به سود خود تمام کردند. در دقایق پایانی این کوارتر حامد حدادی به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد.

کوارتر سوم؛ ۲۲ بر ۷ ایران

ایران در کوارتر سوم عملکرد متفاوتی داشت. ملی‌پوشان در دفاع خیلی خوب بودند و در حمله نیز به سادگی امتیاز کسب می‌کردند. حامد حدادی در این کوارتر به بازی برگشت و در زیر سبد هند به خوبی کار می‌کرد. بازی با برتری ایران همراه بود و بالاخره پس از پنج دقیقه شاگردان بچیروویچ بالاخره از حریف خود پیش افتادند.

در این کوارتر حامد حدادی و ارسلان کاظمی در زیر سبد هند عملکرد خوبی داشتند و به خوبی امتیاز کسب می‌کردند. بازی با نتیجه ۴۳ بر ۳۲ ادامه داشت و برتری ایران به بیش از ۱۰ امتیاز رسید. کادرفنی هند سعی کرد با اضافه کردن بازیکنان بلند قد خود به ترکیب برابر حمله‌های ایران کاری انجام دهد که موفق نبود و در نهایت این کوارتر با نتیجه ۲۲ بر ۷ به سود ایران تمام شد.

با اینکه ایران اختلاف زیادی ایجاد کرده بود اما بچیروویچ همچنان از کار شاگردانش راضی نبود.

کوارتر چهارم؛ ۱۴ بر ۱۳ ایران

ایران در کوارتر پایانی نیز تیم برتر میدان بود. کادرفنی تیم ملی در این کوارتر به حامد حدادی استراحت داد و به جای او روزبه ارغوان وارد میدان شد. با اینکه نبود حدادی فرصت خوبی برای بازیکنان هند در زیر سبد ایران بود اما ارغوان به همراه ساهاکیان و کاظمی سعی می‌کردند اجازه ندهند حریف از موقعیت‌هایش استفاده کند.

کوارتر پایانی کم امتیاز بود و دو تیم بعد از پنج دقیقه رقابت تنها دو امتیاز گرفته بودند. بچیروویچ برای بیشتر کردن فاصله امتیازی با حریف دوباره حامد حدادی را به میدان فرستاد و او نیز به خوبی از موقعیت‌های تیم ملی امتیاز می‌ساخت. ایران ۵۰ بر ۳۸ از حریفش پیش بود.

در دقایق پایانی مسابقه هند دفاع پرس تمام زمین را در دستور کارش قرار داده بود و ایران را تحت فشار گذاشت اما این کوارتر نیز با برتری ۱۴ بر ۱۳ ایران به پایان رسید و در نهایت تیم ملی با نتیجه ۶۲ بر ۴۹ هند را نیز مغلوب کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.