کد خبر : 1264
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1393 - 3:46

کشف باند کلاهبرداری چک‌های مسروقه یک میلیارد ریالی در تبریز

کشف باند کلاهبرداری چک‌های مسروقه یک میلیارد ریالی در تبریز

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی از کشف باندی که نزدیک به یک میلیارد ریال در تبریز کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

 صابر عباس‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت فردی به هویت «ی- الف» مبنی بر اینکه شخصی به هویت «م-ق» با ارائه چک‌های مسروقه از شاکی مبلغ ۱۱۵ میلیون ریال کلاهبرداری و متواری شده است که موضوع به صورت ویژه مورد بررسی کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی مشخص گردید هویت واقعی متهم «م-ت» است، پس با دستور قضایی، مخفیگاه وی شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در حین انجام تحقیقات ۸ نفر شاکی دیگر که با شگردهای خاص مورد کلاهبرداری متهم قرار گرفته بودند به یگان مراجعه و متهم اصلی دستگیر شده را شناسایی کردند.

وی تصریح کرد: متهم سرانجام در نتیجه تحقیقات اعتراف کرد با همدستی سایر متهمان به هویت‌های «الف-ن»، «ر-ح» و «م-خ» با طرح و نقشه قبلی به مدت سه ماه مغازه‌ای را اجاره کرده و یکی از متهمان چک‌های مسروقه را از تهران و سایر شهرها تهیه و در اختیار همدستان گذاشته و آنها نیز چک‌ها را در بازار خرج و اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه متهمان پس از سه ماه مغازه را بسته و متواری شده‌اند گفت: در ادامه تحقیقات متهمان «الف-ن» و «ر-ح» شناسایی و دستگیر شده و پس از انطباق متن چک‌ها با دست‌خط متهمان و پرینت‌های مکالمات متهمان با شاکیان، صحت اظهارات شاکیان محرز شد.

سرهنگ عباس‌زاده با اشاره به اینکه متهمان اتهام وارده را قبول کردند افزود: با ادامه بررسی‌ها مشخص شد چک‌ها از منزل شخصی به هویت «الف-ف» در تهران سرقت شده و پرونده در پلیس آگاهی تهران تحت رسیدگی است و متهمان علاوه بر تبریز در شهرهای شیراز و کرمانشاه نیز کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه متهمان با قرار مناسب روانه زندان شدند و یکی از متهمان به هویت «م-خ» تاکنون دستگیر نشده و اقدامات لازم در خصوص دستگیری وی ادامه دارد، تصریح کرد: تا به حال مجموع مبلغ کلاهبرداری شده ۹۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.