کد خبر : 1270
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1393 - 5:26

تخلف دولت گذشته برای جذب نیرو محرز است

تخلف دولت گذشته برای جذب نیرو محرز است

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: جانشین سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی رییس جمهوری در این جلسه به نمایندگان اعلام کرد که تخلف دولت گذشته در جذب نیرو خارج از حد تصور و کاملا محرز است.

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با تاکید بر این که جلسه غیرعلنی امروز مجلس برای بررسی وضعیت نظام اداری و استخدامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه «محمود عسگری آزاد» با ارایه آمارهای متعددی خاطرنشان کرد که ۴ میلیون نفر در کشور حقوق بگیر دولت هستند که از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر مدیر هستند.
وی افزود: در طی دوران دولت های نهم و دهم ۶۵۰ هزار نفر به استخدام دولت درآمده اند که از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر بدون آزمون و مصاحبه توسط دولت جذب شده اند و ۶۹۲ هزار نفر هم در طرح مهرآفرین پشت دروازه های ورود به سازمان های دولتی هستند.
نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: عسگری آزاد گفت که باید سازمان های دولتی بر اساس قانون ۱۰ درصد نیروهای خود را قراردادی می کردند که نهاد ریاست جمهوری ۵۰۷ درصد ، بخش صنعت، معدن و تجارت ۷۹۰ درصد، جهاد سازندگی ۱۰۳ درصد و تعاون ۳۳۶ درصد از قانون انحراف داشته اند.
جعفرزاده خاطرنشان کرد: عسگری آزاد در این جلسه با بیان این که تشکیل سازمان یا نهادی باید با تصویب دولت انجام شود، گفت: ۲۰۰ سازمان و موسسه در دولت های نهم و دهم بدون تصویب تشکیل شده اند.
وی یادآور شد: دولت باید ۱۲۵ هزار نیروی قراردادی داشته باشد که دولت های نهم و دهم این رقم را به ۵۴۸ هزار نفر رساند که تقریبا ۴۲۲ هزار نفر غیرقانونی با آنها قرارداد منعقد شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به نقل از عسگری آزاد به ارایه آماری پرداخت و گفت: در آموزش و پرورش ۷۶ هزار نفر هستند که دو درصد از آنها بی سواد، ۱۴ درصد تحصیلات ابتدایی، ۱۹ درصد تحصیلات راهنمایی و ۳۱ درصد دیپلم و ۳۳ درصد بالاتر از دیپلم هستند.
جعفرزاده ادامه داد: در سال ۱۳۷۷ دولت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کارمند داشت که در سال ۹۲ این میزان به ۱۲ میلیون نفر رسید و هم اکنون آمار کارمندان دولت حدود ۱۸ میلیون نفر است.
وی تصریح کرد: از سال ۸۳ تا ۹۱، ۱۳۲ هزار نفر برخلاف قانون استخدام شده اند.
وی با یادآوری آمار دیگری به نقل از عسگری آزاد افزود: سن متوسط بازنشستگی زنان در کشور ۴۹.۹ است در حالی که در ۳۸ کشور جهان این میزان ۶۰.۶ است.
نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: در سال ۸۴ برای بازنشستگان حدود یک هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان از بودجه استفاده شده که این میزان در سال ۹۲ به ۲۱ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان رسیده است، در سال ۸۲ دولت ۲.۸ درصد به صندوق های کمک کرده که این میزان در سال ۹۲ به ۱۴ درصد رسیده است.
جعفرزاده ادامه داد: هزینه تحصیل یک دانش آموز در مدارس غیردولتی بیشتر از مدارس دولتی است زیرا در مدارس دولتی سرانه هزینه تحصیل یک دانش آموز حدود یک هزار و ۳۷۵ تومان است در صورتی که در مدارس غیردولتی این میزان ۸۹۷ هزار تومان برای هر دانش آموز است.
وی ادامه داد: عسگری آزاد با بیان این که در دولتی که باید طی سال های گذشته به سمت الکترونیکی شدن پیش می رفت هیچ اتفاقی نیفتاده و تنها ۳۲ درصد از اطلاع رسانی های دستگاه های مختلف کشور الکترونیکی است و تنها ۱۶ درصد در کشور ارایه خدمات الکترونیکی می شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین گفت: در سال ۸۴ بودجه جاری و عمومی کشور ۶۷ درصد بود که در سال ۹۲ به ۸۰ درصد افزایش یافته است و نسبت حقوق و مزایا در سال ۸۴، ۴۲ درصد که در سال ۹۲ به ۶۳ درصد رسیده است.
جعفرزاده ادامه داد: آمارهای ارایه شده از طرف عسگری آزاد در جلسه غیرعلنی امروز نشان می دهد که دولت فربه، گران، با ریخت و پاش های فراوان و عدم تعادل بین منابع و مصارف شده است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.