کد خبر : 12709
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 تیر 1397 - 13:08

نیکوخصلت: تبریز از خشکی دریاچه ارومیه آسیب زیادی می‌بیند

نیکوخصلت: تبریز از خشکی دریاچه ارومیه آسیب زیادی می‌بیند

رئیس کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار شورای شهر تبریز با بیان اینکه تبریز از خشکی دریاچه ارومیه آسیب زیادی می‌بیند، گفت: هر روز باید از مشکلات کم آبی حرف بزنیم؛ چرا که…

رئیس کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار شورای شهر تبریز با بیان اینکه تبریز از خشکی دریاچه ارومیه آسیب زیادی می‌بیند، گفت: هر روز باید از مشکلات کم آبی حرف بزنیم؛ چرا که وظایف سنگینی در قبال منابع آبی داریم.

 سعید نیکو خصلت در صحن علنی شورا با اشاره به مشکلات کم آبی کشور، اظهار کرد: برخی از مشکلات کشورمان به دنبال توسعه نیافتگی جامعه و انسان‌هاست، به عنوان مثال در شرایط بحرانی بازار ارز مردم به خرید دلار هجوم می‌آورند، همچنین با وجود مشکلات کم آبی در مصرف آب صرفه‌جویی نمی‌شود. بر این باورم همه باید از خودشان بپرسند که می‌خواهیم تغییر کنیم یا نه؟ 

وی با اشاره به مطالبه مردم برای مشخص شدن مسیرهای ویژه دوچرخه سواری، اظهار کرد: شهرداری تا یک ماه آتی نسبت به این مطالبه مردم پاسخ مناسب دهد.

این عضو شورا با بیان اینکه طرح جامع فضای سبز در حال تدوین است، ادامه داد: طرح جامع فضای سبز در کمیسیون محیط زیست تدوین می‌شود که طبق برنامه در آینده معاونت شهرسازی شهرداری و کمیسیون شهرسازی شورا هم به این موضوع ورود می‌کنند.

وی با اشاره به تحقیقات کمیسیون محیط زیست در خصوص بازچرخانی آب تبریز، خاطرنشان کرد: موفقیت در بازچرخانی تبریز منجر به کاهش وابستگی به زرینه‌رود و افزایش آب ورودی به دریاچه ارومیه می‌شود، همچنین به عنوان برندی برای تبریز نشانگر توسعه یافتگی این شهر تلقی می‌شود.

نیکو خصلت در ادامه همراهی تمامی دستگاه‌ها را لازمه‌ی رفع مشکلات حاشیه‌نشینان تبریز دانست و تأکید کرد: برای رفع حاشیه نشینی باید اقدام جدی انجام شود.

وی با اشاره به بازدید تعدادی از اعضای شورا از پارک بزرگ تبریز، گفت: درختان این منطقه علی‌رغم خاک غنی در حال خشک شدن است، در مقابل توسعه‌ی فضای سبز در عون بن علی با آن خاک نامناسب همچنان در برنامه دارد.

انتهای پیام


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.