کد خبر : 1271
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1393 - 5:28

نماینده مجلس: تمام ظرفیتها باید به کمک نجات دریاچه ارومیه بیاید

نماینده مجلس: تمام ظرفیتها باید به کمک نجات دریاچه ارومیه بیاید

 نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: تکرار اشتباهات گذشته مانع نجات دریاچه ارومیه می شود و برای احیای این دریاچه باید از تمام ظرفیت ها و توان انسانی استفاده شود.

موید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حرکت کند برای نجات دریاچه ارومیه و بی نتیجه ماندن طرح های ارائه شده باعث از بین رفتن فرصت لازم برای احیای دریاچه در گذشته شده است.
وی اظهار کرد: همفکری با دانشمندان و کارشناسان خارجی و استفاده از تجربیات آنها و قبول همکاری شرکتهایی که تاکنون در کارنامه خود نجات دریاچه های مختلف را دارند می تواند به نجات دریاچه ارومیه شتاب بیشتری ببخشد.
حسینی صدر با بیان اینکه برخی کارشناسان داخلی با بی اعتنایی از کنار این سرمایه ارزشمند کشور می گذرند، گفت: افرادی ادعا می کنند دریاچه ارومیه غیر از زیبایی ظاهری آن نفعی نداشته و ندارد که باید گفت این گونه اظهارنظرها خطایی بزرگ و بی انصافی در حق دریاچه ارومیه این سرمایه عظیم زیست محیطی است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به گام های مثبت دولت برای نجات دریاچه ارومیه و تشکیل ستاد احیای دریاچه اظهار کرد: دولت یازدهم با جدیت تمام وارد عمل شده و در تامین اعتبار برای نجات دریاچه نهایت تلاش خود را کرده و می کند.
وی اضافه کرد: دریاچه ارومیه ۱۷ سال قبل شروع به خشک شدن کرد اما سستی دولت های قبلی و بی توجهی به این مهم باعث افزایش روز به روز خشکی دریاچه شد و این غفلت باعث شد امروز بیش از ۹۰ درصد دریاچه ارومیه خشک شود.
حسینی صدر بی تفاوتی نسبت به احیای دریاچه ارومیه را خطایی نابخشودنی عنوان کرد و گفت: برای نجات این نگین درخشان باید آحاد جامعه متحد شده و دستگاههای مربوطه از هیچ تلاشی دریغ نند.
این نماینده مجلس به عزم جدی برای نجات دریاچه ارومیه در استان نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون عزمی جدی برای احیای دریاچه ارومیه در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی و فرهنگی در آذربایجان غربی مشاهده می شود.
وی افزود: همانگونه که وجود این دریاچه بر خلاف تحلیلهای غلط برخی اشخاص ظرفیتی مناسب برای سرمایه گذاری و سلامتی مردم است به همان میزان خشکی و نابودی آن باعث به وجود آمدن تبعات منفی نه تنها در سطح استان بلکه کشور می شود.
بر اساس اعلام مسئولان، دریاچه ارومیه در حال حاضر در پی بحران شدید خشکسالی بیش از ۹۰ درصد وسعت آبی خود را از دست داده و تبدیل به نمکزار شده است.
احیای دریاچه ارومیه یکی از قول های رییس جمهوری در تبلیغات انتخاباتی اش بود که با شروع به کار دولت یازدهم ستاد نجات دریاچه ارومیه با مسئولیت معاون اول رییس جمهوری ایجاد شد و بعد از مطالعات مختلف طی روزهای گذشته دکتر روحانی آغاز عملیات نجات این دریاچه را ابلاغ کرد و با این ابلاغیه اجرای طرح های احیا وارد مرحله عملیاتی شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.