کد خبر : 12820
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تیر 1397 - 15:31

پیشرفت فیزیکی راه آهن مراغه – ارومیه به بیش از ۹۵ درصد رسید

پیشرفت فیزیکی راه آهن مراغه – ارومیه به بیش از ۹۵ درصد رسید

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پیشرفت فیزیکی راه آهن مراغه – ارومیه به بیش از ۹۵ درصد رسیده که افزون بر نیمی از آن مربوط به دولت تدبیر و امید بوده است.

 

 

 ابراهیم مبارک قدم  در بازدید جمعی از خبرنگاران رسانه های استانی و سراسری از ایستگاه راه آهن ارومیه افزود: با توجه ویژه دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته اقدامات بی نظیری برای تکمیل طرح راه آهن مراغه – ارومیه انجام شده که ریل گذاری ۹۸ کیلومتری از جمله آنهاست.

وی بهره برداری از این طرح تا پایان نیمه نخست امسال را پیش بینی کرد و افزود: ایستگاه راه آهن ارومیه نیز با پیشرفت ۸۲ درصدی در حال اجراست و با تکمیل آن یکی از بزرگترین مجتمع های ایستگاهی راه آهن کشور افتتاح می شود.

وی به نقش بهره برداری از این طرح در اشتغال جوانان استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: با راه اندازی اداره کل راه آهن در استان افزون بر ۸۰۰ نفر مشغول به کار می شوند.

به گزارش ایرنا معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه نیز در بازدیدی که در اردیبهشت سال جاری از طرح راه آهن مراغه – ارومیه داشته، گفته است که این خط ریلی مشکل اعتباری ندارد و شهروندان ارومیه ای می توانند در نیمه اول سال جاری از آن استفاده کنند.

این طرح به طول ۱۸۰ کیلومتر آذربایجان غربی را به استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و بالاخره به مرکز کشور وصل می کند.

برچسب ها : ، ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.