کد خبر : 1285
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 تیر 1393 - 5:35

بحران زندگی در بیش از ۵۰ شهر اطراف دریاچه ارومیه

بحران زندگی در بیش از ۵۰ شهر اطراف دریاچه ارومیه

 رئیس شورای اسلامی استان گفت: پیگیری راهکارهای حل بحران دریاچه ارومیه، از دغدغه های اصلی شورای اسلامی استان است.

دکتر احتشام حاجی پور با بیان این مطلب  به ساز و کار فعالیت شورای اسلامی استان  اشاره و خاطرنشان کرد: شورای اسلامی استان به عنوان شورای بالادست، بر عملکرد شوراهای پایین دست نظارت می کند.

وی تصریح کرد: شورای استان نزدیکترین نهاد مردم‌مدار به شهروندان استان است و نیازهای کلان استانی را که حل آن ها از ظرفیت مدیریت استانی خارج است، به شورای عالی ارسال می کند. به این ترتیب، قوانین مورد نیاز از این رهگذر، در قالب طرح به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

حاجی پور اظهار داشت: آموزش، رسیدگی به اختلافات و نظارت بر مصوبات شوراهای شهرستان، پس از فرمانداری های هر شهرستان بر عهده شورای اسلامی استان است.

رئیس شورای اسلامی استان پیگیری راهکارهای حل بحران دریاچه ارومیه را از دغدغه های اصلی این شورا دانست و افزود: این پیگیری در روزهای اخیر با حضور دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه و روسای شوراهای اسلامی شهرهای اطراف دریاچه ارومیه صورت گرفته است.

 وی با بیان این که بر اساس اظهارات کارشناسان برای احیاء دریاچه ارومیه حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال بودجه مورد نیاز است، گفت: هم اکنون بیش از ۵۰ شهر در اطراف دریاچه ارومیه دچار بحران زندگی هستند.

حاجی پور با تاکید بر این که خشک شدن دریاچه ارومیه بسیار فراتر از موضوع چند استان است، اظهار داشت: این بحران، یک چالش ملی است و باید برای احیاء این دریاچه عزم و اراده ملی داشته باشیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.