کد خبر : 1343
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مرداد 1393 - 9:38

‌فرش ایران هویت‌ کشور است

‌فرش ایران هویت‌ کشور است

طاهر شریفی‌،‌ در مراسم گشایش هشتمین نمایشگاه فرش دستبافت اردبیل براشاره اهمیت و جایگاه ارزشمند فرش دستبافت و هنر فرشبافی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته این هنر و صنعت دستی اصیل ایرانی مورد بی مهری قرار گرفته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با بیان اینکه به مقوله فرش دستباف و هنر فرشبافی در ایران در گذشته هیچگاه از دیدگاه فرهنگی نگریسته نشده است، اضافه کرد: ا درحالیست که فرش ایران هویت این کشور محسوب می‌شود.

وی افزود‌: غفلت از فرش دستبافت به جایی رسید که کارخانه‌های عظیم تولید فرش ماشینی در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شد که سالانه حجم هنگفتی از فرش ماشینی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند، ولی با وجود این بی‌مهری‌ها، هرگز فرش ماشینی نتوانست جای فرش دستبافت را در میان علاقه مندان به این هنر و صنعت دستی در نقاط گوناگون دنیا بگیرد.

وی همزمانی برپایی نمایشگاه فرش دستبافت اردبیل با گرامیداشت هفته ملی اردبیل را تقارن مثبت دانست.

در هشتمین نمایشگاه فرش دستبافت اردبیل بافندگان و هنرمندان استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، زنجان، یزد و اردبیل شرکت دارند.

انواع فرش دستبافت و تابلو فرش این استان‌ها در ۴۰ غرفه در این نمایشگاه عرضه شده‌اند. این نمایشگاه از امروز تا ۱۷ مرداد ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی اردبیل دایر خواهد بود. زمان دیدار از این نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ تعیین شده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.