کد خبر : 1345
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مرداد 1393 - 9:49

بیش از ۱۷ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در تبریز تولید شد

بیش از ۱۷ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در تبریز تولید شد

تولید بنزین یورو ۴ در پالایشگاه تبریز که از اول تیر امسال آغاز شده است، تا ۵ مرداد گذشته به ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر رسید.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: میانگین تولید بنزین این شرکت درحال حاضر ۳,۵ میلیون لیتر در روز است که از این میزان حدود ۷۰۰ میلیون لیتر آن بنزین یورو ۴ است.
محمدباقر دخیلی افزود: نفتگاز تولیدی این شرکت هم اکنون ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در روز است که طبق آخرین استاندارد شرکت ملی نفت ایران به تولید می رسد.
وی از گاز مایع به میزان ۵۵۰ مترمکعب در روز، نفت سفید به میزان ۱۵۰۰ مترمکعب در روز، نفتکوره به میزان ۴۰۰۰ مترمکعب در روز، V.A.C.B به میزان ۷۰۰ مترمکعب در روز، لویکات سبک به میزان ۵۰۰ تن در روز و لویکات سنگین به میزان ۲۰۰ تن در روز بعنوان سایر محصولات تولیدی این شرکت نام برد.
پالایشگاه تبریز با ظرفیت پالایشی روزانه ۱۱۰ هزار بشکه نفت خام، وظیفه تامین سوخت منطقه شمال غرب کشور را به عهده دارد که بخشی از آن از طریق خط لوله تبریز – میاندوآب و بخشی دیگر از طریق نفتکش تامین می شود.
افزایش تولید بنزین موتور به میزان روزانه یک میلیون لیتر و قابل افزایش تا سه میلیون لیتر در روز(در صورت تامین خوراک)، امکان تولید بنزین با عدد اکتان ۹۰، ۹۲ و ۹۵ براساس استاندارد یورو، تولید روزانه ۷۵۰ بشکه محصول بنزن با درجه خلوص ۹۹,۹ درصد و کاهش هزینه های عملیاتی، از جمله اهدافی است که این شرکت با اجرای طرح بهینه سازی و بهبود کیفیت تعیین کرده است.
خوراک این پالایشگاه از مناطق نفتخیز جنوب و از طریق ایستگاه جنوب شهر ری تامین می شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.