کد خبر : 138
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 خرداد 1392 - 13:04

ابرها با مردم آذربایجان‌شرقی نامهربان شدند/ کاهش ۳۳.۹ درصدی بارش‌ها

ابرها با مردم آذربایجان‌شرقی نامهربان شدند/ کاهش ۳۳.۹ درصدی بارش‌ها

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خبر داد: ابرها با مردم آذربایجان‌شرقی نامهربان شدند/ کاهش ۳۳.۹ درصدی بارش‌ها

امیرشاهرخ حسنعلی‌زاده اظهار کرد: طی دو ماه سال ۹۲ (از اول فروردین تا آخر اردیبهشت ماه سال ۹۲) میانگین بارندگی ثبت شده در مراکز هواشناسی استان آذربایجان شرقی ۴۶.۶ میلیمتر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلند مدت مشابه با مقدار ۹۷.۵ میلیمتر مقدار ۳۳.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وی افزود: در طی همین مدت مقدار بارندگی در کلانشهر تبریز ۷۳ میلیمتر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلند مدت مشابه با مقدار ۱۰۰.۲ میلی متر مقدار ۲۷.۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
حسنعلی‌زاده اضافه کرد: در طی همین مدت بیشترین بارندگی از شهرستان کلیبر به مقدار ۱۱۰.۱ میلیمتر و کمترین بارش از شهرستان مراغه به مقدار ۴۲.۶ میلیمتر ثبت و گزارش شده است.
کاهش ۳.۵ درصدی بارش‌ها در ۸ ماه گذشته در آذربایجان شرقی

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی همچنین اظهار کرد: در طی هشت ماه نخست سال زراعی ۹۲-۹۱ (از اول مهر ۹۱  تا آخر اردیبهشت ماه ۹۲) میانگین بارندگی ثبت شده در مراکز هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی ۲۴۳.۴ میلیمتر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلند مدت مشابه با مقدار ۲۵۰ میلیمتر مقدار ۳.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: درطی همین مدت مقدار بارندگی در کلانشهر تبریز ۲۲۷.۶ میلیمتر گزارش شده که باتوجه به دوره آماری بلند مدت مشابه با مقدار ۲۲۶ میلیمتر مقدار ۰.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حسنعلی‌زاده اضافه کرد: در همین مدت بیشترین بارندگی از شهرستان مرند به مقدار ۳۹۳.۵ میلیمتر و کمترین بارش از شهرستان سراب به مقدار ۱۷۴.۶ میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.