کد خبر : 13910
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 شهریور 1397 - 3:44

زنجان میزبان نشست شهرداران کشورهای عضو اکو

زنجان میزبان نشست شهرداران کشورهای عضو اکو

– شهردار زنجان گفت: تلاش می کنیم تا نشست شهرداران شهرهای کشورهای عضو اکو در شهر زنجان برگزار شود.

 

مسیح الله معصومی افزود: بنا شده است در ادامه برنامه های زنجان شهر پیشرو، دبیرخانه ای ایجاد و برنامه ریزی های پیش بینی شده زیر نظر آن اجرا شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون روابط زنجان روابط ملی و فرا ملی گسترده ای را آغاز کرده است و می توان مدعی مطرح شدن این شهر در سطح جهانی بود.

معصومی اضافه کرد: معرفی زنجان به عنوان شهر پیشرو در بین کشورهای عضو اکو، آغاز یک حرکت فرهنگی در سطح جهانی برای این منطقه است.

شهردار زنجان گفت: تمام تلاش شهرداری این است که همه کارهای عمرانی سطح شهر زنجان مبتنی بر برنامه های فرهنگی پیش برود.

وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس، دبیرخانه ای ایجاد می شود که تمام شهرهای کشورهای عضو اکو که تمایل به پیوستن به مسیر تعیین شده شهرداری زنجان دارند، به عضویت آن در آیند.

معصومی ادامه داد: برای معرفی زنجان و پیشبرد برنامه ها، همایش ها، نشست ها و پنل های تخصصی برگزار می شود و حتی شهرداری پیگیر برگزاری پنل و نمایشگاه تخصصی از توانمندی های شهر زنجان در سازمان ملل است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های همین دبیرخانه برگزاری نشست شهرداران شهرهای کشورهای عضو اکو در زنجان است.

معصومی با بیان اینکه برای تحقق تمام اهداف پیش بینی شده در مسیر زنجان شهر پیشرو، نیاز به همکاری سایر دستگاه های اجرایی داریم، تاکید کرد: شهرداری بدون شک به تنهایی نمی تواند در این مسیر به موفقیت دست یابد و همکاری دستگاه هایی همچون میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، استانداری و دیگر نهادها را می طلبد.

بر اساس تفاهم نامه بین موسسه فرهنگی اکو و سازمان ملل متحد، برای توسعه فرهنگی شهرها از میان ۱۰ کشور عضو اکو، ایران در سال نخست و از میان شهرهای جمهوری اسلامی زنجان به عنوان شهر پیشرو انتخاب شده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.