کد خبر : 140
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 خرداد 1392 - 13:14

از اولویت اشتغال و مسکن تا تدریس زبان‌های بومی در دانشگاه‌ها

از اولویت اشتغال و مسکن تا تدریس زبان‌های بومی در دانشگاه‌ها

رضایی در مراغه بیان کرد: از اولویت اشتغال و مسکن تا تدریس زبان‌های بومی در دانشگاه‌ها
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اولویت اشتغال و مسکن بر ازدواج گفت: در دولت بنده دانشجویان ۶ تا یک سال قبل از فارغ‌التحصیلی شاغل می‌شوند.

محسن رضاییدر جمع دانشجویان دانشگاه مراغه اظهار کرد: اگر به جوانان در اداره کشور اعتماد کنیم باید دولتی تشکیل بدهیم که کشور را از بحران‌های موجود در جامعه عبور دهیم.

وی افزود: مشکلات امروز ما بیشتر در فرهنگ، اقتصاد و سیاست خارجی و تصمیم‌های گرفته شده باید متناسب با مشکلات امروز کشور گرفته شود.

رضایی اظهار کرد: دولتی که ما تشکیل خواهیم داد هدفش بهبود اقتصاد، تغییر فرهنگ زندگی و سیاست خارجی ایران است و هدف این سه محور بهبود وضع زندگی مردم است.

وی گفت: اقتصاد فعلی ایران ماشین ترمز بریده است که روز به روز قیمت‌ها در آن افزایش می‌یابد و هر روز تغییر قیمت کالاها و موادغذایی بر سرعت آن می‌افزاید.

رضایی با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها و تورم در کشور افسار گسیخته پیش می‌رود، افزود: روند فعلی نشان می‌دهد کنترل قیمت‌ها از دست دولتمردان خارج شده و بیکاری در کنار تورم موجود جامعه را با مشکل مواجه کرده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری، بیکاری، گرانی و بی‌ثباتی نرخ ارز را از مشکلات اساسی در کشور بیان کرد و افزود: برای حل این مشکلات منابع کافی در کشور وجود دارد ولی آدم‌هایی که این مشکلات را حل کنند سرجایشان نیستند و اگر آدم‌ها در اداره کشور سرجایشان باشند ۵۰ درصد مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی در خصوص تغییر فرهنگ زندگی در کشور افزود: با وجود فرهنگ غنی ایرانی اسلامی هنوز زندگی کردن در کنار هم را یاد نگرفته‌ایم و این امر نیز از استبداد گذشته به یادگار مانده است.

رضایی با اشاره به منازعات سیاسی موجود در بین دولتمردان و روسای سه قوه افزود: با وجود اشتراکات فرهنگی و دینی نباید بین سران قوا و مدیران اداره کشور منازعات سیاسی و اختلاف وجود داشته باشد.

وی گفت: اگر مسئولان با هم دعوا داشته باشند نباید از مردم انتظار داشت که در کنار هم با آرامش و آسایش زندگی کنند.

رضایی افزود: ۳۰ سال از انقلاب ما در سیاست خارجی هم افراط داشتیم هم تفریط دولتی که ما تشکیل خواهیم داد بدنبال برقرای ارتباط با دنیای خارج خواهیم بود.

وی در خصوص برقراری ارتباط با آمریکا و برخی کشورهای خارجی افزود: سیاست خارجی کشور دست مقام معظم رهبری است.

وی در جواب سئوال دانشجویان در خصوص کنار کشیدن به نفع دیگر کاندیداها افزود: اگر نوبتی باشد نوبت دیگران است که به نفع ملت ایران کنار بروند.

وی برای حل مشکل اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هم گفت: کاری خواهیم کرد دانشجویان شش تا یک سال قبل از فارغ‌التحصیلی شغل مشخصی داشته و نسبت به آینده امیدوار باشند.

نباید قانون را فدای اشخاص کنیم

وی افزود: مصلحت نیست افراد رد صلاحیت شده دست را دیگران تخریب کنند و ما نباید قانون را فدای اشخاص کنیم، اگر قانون را فدای اشخاص کنیم بنایی که برای آینده گذاشته شود بنای سست خواهد بود.

وی در خصوص آزادی‌های فرهنگی گفت: من کشور را از فضای سیاسی امنیتی به فضای فرهنگی اقتصادی و هنری تبدیل خواهم کرد ما امروز امنیت سیاست و قدرت داریم ولی در بعد فرهنگ و اقتصاد ضعیف هستیم.

رضایی در مورد فرهنگ و زبان اقوام ایرانی گفت: من فرهنگ و زبان‌های قومی را قبول دارم و فرهنگ ایران زمین یک وحدت در حال تکثر بوده و عده‌ای می‌خواهند فرهنگ بومی را در راستای فرهنگ ملی فدا کنند.

وی گفت: من اصل ۹ و ۱۵ را در قانون اساسی اجرایی می‌کنم و لازم است زبان‌های مختلف در دانشگاه‌ها تدریس و آموزش داده شود و در دولت من هیچ نگرانی برای آموزش زبان اقوام ایرانی در دانشگاه‌ها نخواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.