کد خبر : 15155
تاریخ انتشار : شنبه 24 شهریور 1397 - 7:58

همکاری اداره‌کل حفاظت محیط زیست و شورای اسلامی آذربایجان شرقی برای حفظ محیط زیست

همکاری اداره‌کل حفاظت محیط زیست و شورای اسلامی آذربایجان شرقی برای حفظ محیط زیست

تفاهمنامه همکاری فی ما بین اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و شورای اسلامی استان به امضاء رسید.

تفاهمنامه همکاری فی ما بین اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و شورای اسلامی استان به امضاء رسید. 

   مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در نشست اعضای شورای اسلامی استان بر اهمیت حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: بحث حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و امروز محیط زیست در کشور ما با چالش‌های مختلفی مواجه است. 

  حمید قاسمی افزود: بحران آب، چالش های خشک شدن دریاچه ارومیه و مدیریت پسماند از جمله مسائلی هستند که شوراهای اسلامی می‌توانند در این زمینه کمک کنند. 

  وی ادامه داد: چالش دیگر زیست محیطی در استان، آلودگی هوای کلان شهر تبریز است که شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز باید در این زمینه همکاری های کافی با سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشند. 

  این مقام مسئول گفت: بحث تخریب اراضی در شهرستان های مختلف استان هم از چالش های مهم حفاظت محیط زیست در استان است که همکاری شوراهای اسلامی را طلب می کند. 

  قاسمی خاطرنشان کرد: در مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست استان، از شوراهای محلی در روستاهای مختلف کمک می گیریم و بحث مدیریت پسماندها در این مناطق را به خود آن ها سپرده ایم. 

  وی افزود: ما در بحث دفع و تصفیه فاضلاب و نیز مدیریت پسماند در استان مشکل داریم و شهرستان های استان در این زمینه امکانات کافی ندارند و حل مشکل مدیریت پسماند، حمایت بیشتر معاونت عمرانی استانداری را طلب می کند. 

  مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی به لزوم انجام طرح تفکیک از مبدا پسماندها تاکید کرد و گفت: در این زمینه نباید شهروندان را مقصر دانست، چرا که هنوز شهرداری تبریز زیرساخت های لازم اجرای این طرح را فراهم نکرده است  و قبلا که طرح تفکیک از مبدا توسط مردم انجام می شد، عوامل شهرداری موقع جمع آوری باز هم زباله ها را باهم مخلوط می‌کردند. 

  این گزارش می‌افزاید در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری فی مابین اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و شورای اسلامی استان با محور همکاری جهت استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه طرفین جهت بهبود و ارتقای وضعیت حفاظت محیط زیست استان به امضاء حمید قاسمی و غلامحسین مسعودی ریحان رسید. 

 این تفاهمنامه با هدف جلب مشارکت های عمومی، هماهنگی و پرهیز از انجام کارهای موازی، حفظ سرمایه عمومی، نیل به محیط زیست سالم برای نسل کنونی و تضمین حقوق محیط زیست آیندگان و به منظور استفاده بهینه از پایگاه مردمی و توان برنامه ریزی و نظارتی شوراهای اسلامی و با الهام از اصل پنجاهم قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را وظیفه عمومی تلقی نموده، منعقد شد.

انتهای پیام


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.