کد خبر : 15716
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهریور 1397 - 8:09

احیای دریاچه ارومیه نیازمند عزم ملی است

احیای دریاچه ارومیه نیازمند عزم ملی است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: برای احیای دریاچه ارومیه باید عزم ملی داشته باشیم.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: برای احیای دریاچه ارومیه باید عزم ملی داشته باشیم.

زهرا ساعی با بیان این مطلب اظهار کرد: مسئله دریاچه ارومیه برای تمام نمایندگان مجلس مهم بوده و این مسئله یک مسئله ملی است، چرا که با خشکی کامل دریاچه، نیمی از کشور دچار مشکلاتی همچون مهاجرت به دلیل وزش بادهای نمکی خواهند شد. 

وی با تاکید بر این که به عنوان یک مسئله ملی، پیگیر تخصیص بودجه دریاچه ارومیه هستیم، عنوان کرد: در تمامی نطق‎ها و جلسات بارها اعلام کرده‎ام که مشکل دریاچه ارومیه یک مسئله منطقه‎ای نبوده و نگاه‎ها به آن باید یک نگاه ملی باشد. 

وی در ادامه گفت: در بازدیدی که با نمایندگان استان از دریاچه داشتیم، متوجه مشکلات شدیم و مدام با ستاد احیای دریاچه در ارتباط هستیم. 

ساعی با اشاره به بازدید از پروژه‎ی انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه، اضافه کرد: این پروژه که توسط قرارگاه خاتم‎الانبیاء در حال اجرا بوده نیز با مشکلات اعتباری روبه‎رو شده است و پیگیر هستیم تا اعتبار به طور کامل اختصاص پیدا کند، با این وجود این پروژه به خوبی پیش می‎رود. 

نماینده تبریز از تخصیص نیافتن کامل اعتبارات برای احیای دریاچه ارومیه در سال گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه امسال نیز بودجه‎ها به طور کامل تخصیص پیدا نکرده است، هر چند منتظر بارش‌های پاییزه و زمستانه هستیم، اما باید فازهایی تعریف کرده و طبق آن به درستی پیش برویم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.