کد خبر : 15745
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1397 - 4:16

هوای آذربایجان شرقی بارانی می شود

هوای آذربایجان شرقی بارانی می شود

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: هوای استان از امروز تا دوشنبه بارانی می شود.

محمد اشجعی افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی با گذر امواج تراز میانی جو و تاثیر زبانه پرفشار در روزهای شنبه تا دوشنبه هوای استان با افزایش ابر، وزش باد گاهی نسبتا شدید، رگبار و غرش آذرخش و در ارسباران با مه گرفتگی مواجه می شود.

وی اظهار داشت: براساس این نقشه ها، ناپایداری ها روز شنبه و در نواحی شمالی و شرقی استان از شدت برخوردار بوده و احتمال بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی توصیه کرد برای جلوگیری از خسارت های احتمالی اقدام های لازم بعمل آید.

اشجعی ادامه داد: بیشترین بارش در روز چهارشنبه هفته گذشته از بستان آباد به میزان ۲۸.۴ میلی متر گزارش شده است و میزان بارندگی در تبریز نیز ۹.۱ میلی متر بود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ملکان با ۳۱ و ورزقان با ۶ درجه بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بودند.

اشجعی با بیان اینکه دمای کنونی تبریز ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دمای تبریز در گرمترین زمان به ۲۷ و در خنک ترین زمان به ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.