کد خبر : 16044
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1397 - 15:21

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی: تدوین شیوه‌نامه پذیرش هنرجو در هنرستان‌های استان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی: تدوین شیوه‌نامه پذیرش هنرجو در هنرستان‌های استان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به تدوین شیوه‌نامه پذیرش هنرجو در هنرستان‌های استان گفت: ما در طول چند سال گذشته به دنبال این بودیم تا چارچوبی را برای…

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به تدوین شیوه‌نامه پذیرش هنرجو در هنرستان‌های استان گفت: ما در طول چند سال گذشته به دنبال این بودیم تا چارچوبی را برای پذیرش هنرجویان تدوین کنیم و امسال این اتفاق افتاد و شیوه‌نامه‌ی پذیرش هنرجو را تدوین و ابلاغ کردیم. 

محمد محمدپور در این آیین آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان میرک اظهار کرد: در کنار تدوین این شیوه‌نامه شورای توسعه‌ی هنرستان‌ها نیز تشکیل شده، چراکه توسعه کمی و کیفی هنرستانها همواره مدنظر ما هست . 

وی گفت: هنرستان‌ها  به مثابه‌ی یک مرکز علمی و کاربردی است و می‌بایست هنرجویان پرورش یافته در این مکان‌،‌از مهارت کافی نیز برخوردار باشند و فقط به داشته‌های ذهنی بسنده نکنند . 

وی افزود: هنرستان‌های میرک،‌ کوثر و اقبال آذر امسال با ۵٠۴ هنرجو کار خود را آغاز می‌کنند و امیدواریم تک به تک هنرجویان این هنرستانها به مدارج عالی هنری و علمی دست یابند . 

محمدپور، هنرستان‌های یاد شده و علی‌الخصوص هنرستان میرک را یکی از معتبرترین مراکز آموزش هنر در کشور برشمرد و گفت: هنرمندان شاخص و برجسته‌ای از این هنرستان برخاسته‌اند که هرکدام از افتخارات استان و کشور و از چهره‌های اثرگذار هنر محسوب می‌شوند . 

وی تاکید کرد: در تبریز مدارس متعددی وجود دارد که جزو افتخارات این شهر و استان محسوب می‌‌شوند اما در این میان این هنرستان از اعتبار بالایی در سطح کشور برخوردار است و نام و آوازه‌ی این مجموعه در میان مراکز آموزش هنر در سطح کشور می‌درخشد و دلیل این درخشش نیز همت هنرجویان و هنرآموزان این هنرستان است که با همت و تلاش، عناوین برتر جشنواره‌های مختلف ‌و‌ رتبه‌های برتر کنکور هنر را به خود اختصاص داده‌اند . 

وی با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی در هنرستان میرک تبریز، این رویداد را در معرفی بیش از پیش این هنرستان در سطح کشور موثر دانست و گفت: بنا به اذعان مسئولان  جشنواره‌ی یاد شده، در طول چندین دوره برگزاری جشنواره، ‌هنرستان میرک از بهترین فضا و امکانات برای برگزاری جشنواره برخوردار بود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: امیدواریم هنرستانهای تبریز همچون گذشته خاستگاه حرکت‌های برجسته‌ای باشند و جریان پرشتاب، مستمر و بی‌پایان تعلیم و تربیت هنرمندان با قدرت و قوت  ادامه یابد .

وی، کشف استعدادهای بالقوه هنرجویان و به فعلیت رساندن آن را در بازیابی و معرفی جایگاه برجسته هنرستانهای تبریز بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: پرورش نسل جدید هنرمندان بر عهده‌ی هنرآموزان این هنرستانهاست و شایسته است شیوه‌ی استاد شاگردی در هنرستانها حاکم شود، تا هنرجویان، علاوه بر آموختن مسایل تئوریک از تجارب غنی این اساتید نیز بهره مند شوند . 

  محمدپور، همچنین از تدوین شیوه‌نامه‌ی ارزیابی هنرستانها در آینده‌ای نزدیک خبر داد .


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.