کد خبر : 16149
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1397 - 10:27

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیات رییسه تذکرات کتبی نمایندگان را در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرائت کرد….

 

یک عضو هیات رییسه تذکرات کتبی نمایندگان را در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرائت کرد.

به‌ گزارش آی نیوز به نقل از ‌ایسنا، شرح تذکرات خوانده شده توسط علی‌اصغر یوسف نژاد به مسئولان اجرایی کشور به شرح زیر است:  

علی محمد شاعری، نماینده بهشهر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: چرا در شرایط فعلی که کشور نیازمند ارز  و تولید نیازمند صادرات است، صادرات مرغ را ممنوع کردید؟

حسین هاشمی، نماینده بندرعباس به وزیر راه و شهرسازی: چرا بر خلاف قانون وجه پرداختی بلیت‌های چارتری هواپیما که باطل می‌شود به مردم مسترد نمی‌گردد؟

 عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه به وزرای دادگستری، کار، رفاه، اقتصاد، صنعت و معدن و  تجارت وکشاورزی: تعیین تکلیف عاجل در خصوص بازپس گیری کارخانه قند نقده و واگذاری آن به ملت و کشاورزان و یا مجموعه شستا و یا بخش خصوصی واجد شرایط.

شهاب نادری، نماینده اورامانات و  فرهاد تجری، نماینده قصرشیرین و سر پل ذهاب به وزیر جهاد کشاورزی: علت بی توجهی به  عشایران کشور که ذخایر انقلابند چیست؟

شهاب نادری، نماینده اورامانات و سید جواد ابطحی نماینده خمینی شهر و تجری نماینده قصرشیرین به رییس جمهور: عدم همسان سازی و تناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان.

یعقوب شیویاری، نماینده میانه  به سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان: اقدام فوری در خصوص تکمیل و بهره‌برداری کامل از مجموعه ورزشی پنج هزار نفری میانه.

علی گل مرادی نماینده ماهشهر، امیدیه و بندر امام خمینی (ره) به وزیر راه: نظارت بر نرخ بلیت هواپیما و حمایت از حقوق مسافر.

شمس الله شریعت نژاد، نماینده تنکابن به وزیر نیرو: چرا اقدامی در خصوص تامین آب شرب، مردم شهرستان‌های تنکابن و عباس آباد با وجود رودخانه‌های پر آب در منطقه صورت نمی‌گیرد؟

علیرضا سلیمی، نماینده محلات و علی اکبر کریمی نماینده اراک به رییس جمهور: چرا تمهید لازم جهت جلوگیری از کلاهبرداری سکه انجام نگرفت؟ چرا علی‌رغم این که وزارت صنعت، معدن و تجارت مستنداتی بر روی این قضیه داشته است به موقع به مالباختگان اطلاع رسانی نشده است؟

سلیمی، نماینده محلات و کریمی نماینده اراک به وزیر نفت: توضیح درباره افرادی که سهم مهمی در شرکت ملی نفت داشته و میلیاردها تومان از اموال عمومی و بیت المال اختلاس نمودند. چرا افراد مساله‌دار را به کار می گیرید؟

 سلیمی و کریمی  به رییس جمهور: توضیح انتساب سیف به سمت مشاور اقتصادی علی‌رغم عزل وی از ریاست بانک مرکزی و اعلام ممنوع الخروج بودن وی از طرف قوه قضاییه، چیست؟

سلیمی و کریمی به وزیر امور خارجه: توضیح  در مورد محتوای مذاکره با جان کری علی‌رغم این که رهبری فرمودند در بحث هسته‌ای مذاکره نشود و در حالی که به صراحت از برجام خارج شده‌اند.

 محمد حسین فرهنگی، نماینده تبریز به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت پیش‌بینی راه کارهای عاجل برای حل منطقی مساله رانندگان وسایل نقلیه سنگین.

 علی کرد، نماینده خاش به وزیر راه و شهرسازی: چرا محورهای جاده‌های ترانزیتی خاش به زاهدان، میرجاوه به زاهدان، خاش به سراوان، خاش به میرجاوه  دو بانده نمی‌گردد؟

 علی کرد به وزیر ورزش و جوانان: چرا عضو و بازیکن باشگاه پرسپولیس به مقدسات اهل سنت و اصحاب و ازدواج مطهر رسول اکرم (ص) توهین می نماید و سکوت کردید؟

شهاب الدین بی‌مقدار، نماینده تبریز به وزیر آموزش و پرورش: علت حذف نقشه دریاچه ارومیه در نقشه ایران روی جلد  برخی از کتاب‌های درسی.

صدیف بدری، نماینده اردبیل به وزیر نیرو: در اسرع وقت آب دشت اردبیل از رودخانه ارس به مقدار حداقل سالیانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب تامین و انتقال شود.

 صدیف بدری به وزیر اطلاعات و وزیر کشور: چرا رصدهای اطلاعاتی در ماه‌های اخیر در مورد فعالیت گروه‌های تروریستی در کشور مناسب نبوده که موجب حادثه تروریستی اهواز شد؟

 علی وقفچی نماینده زنجان به وزیر راه و شهرسازی: تامین روشنایی مسیر اتوبان قزوین  ــ زنجان و زنجان ــ طارم.

 علی وقفچی به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در تعیین تکلیف ارتقای اعتبار جاده قره اشلو.

علی کرد به رییس جمهور: سهمیه سوخت بنزین خودروها در استان سیستان‌وبلوچستان بدون دلیل کاهش داده شده که موجب اعتراض و نگرانی مردم شده است.

 علیرضا سلیمی و محمد حسینی نماینده تفرش و آشتیان به وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری: چرا سیاست‌های ابلاغی در حوزه آموزش عالی، اجرا نمی‌گردد و به دنبال کوچک نمودن دانشگاه در سطح استان به بهانه دانشگاه جامع در استان هستید؟

 اصغر سلیمی نماینده سمیرم به وزیر راه و شهرسازی: رسیدگی به وضع کامیون داران با توجه به افزایش قیمت لوازم یدکی خودروها و  هزینه تعمیرات در فصل برداشت محصولات کشاورزی که باعث خسارت به کشاورزان می‌شود.

 محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان به رییس جمهور: اقشار حقوق بگیر در وضعیت وخیم معیشتی قرار گرفتند. افزایش حقوق کافی بدهید و یا حمایت‌های مادی مورد توجه قرار گیرد.

 محمد مهدی زاهدی به رییس جمهور: علی‌رغم تغییر رییس بانک مرکزی نرخ ارز روز به روز بالاتر رفته و ارزش پول ملی نیز کاسته شده است. تغییر رویکرد در سیاست‌های اقتصادی ایجاد گردد.

فرهاد فلاحتی نماینده قائنات و محمدرضا امیرحسنخانی نماینده فردوس، طبس، سرایان و بشرویه به وزیر آموزش و پرورش: چرا بیش از سه ماه است که اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی با سرپرستی اداره می‌شود؟

 حسین علی شهریاری نماینده زاهدان و محمد نعیم امین‌فر به  وزیر نفت و وزیر کشور: وضعیت به شدت نابهنجار و تاسف بار، توزیع سوخت در سیستان‌وبلوچستان و کاهش اخیر ۵۰ لیتری کارت‌های سوخت.

 احمد بیگدلی نماینده خدابنده به رییس جمهور: دلیل به کارگیری بازنشستگان مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجموعه های بنیاد شهید و امور ایثارگران چیست؟

 علی اکبری نماینده شیراز به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: چرا بیمارستان های خصوصی علی‌رغم تعهدات قانونی برای انجام خدمات از قبول بیمه خودداری می‌کنند؟

حسن سلیمانی نماینده کنگاور به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: تسریع در رسیدگی به وضعیت نارضایتی اصحاب رسانه از نحوه فعالیت و اقدامات در حوزه ارشاد اسلامی در حوزه‌های مختلف کاری.

حسن سلیمانی به وزیر ورزش و جوانان: تسریع در تامین تجهیزات مختلف ورزشی برای هیات های ورزشی و توسعه ورزش روستایی در حوزه انتخابی.

 حسن سلیمانی به وزیر آموزش و پرورش: رسیدگی به وضعیت نابسامان نوسازی مدارس در حوزه انتخابیه.

 حسن سلیمانی به وزیر کشور: تسریع در تامین تجهیزات و منابع مالی و کمک به شهرداری‌های حوزه انتخابیه.

 بشیر خالقی، نماینده خلخال به وزیر نیرو: بی توجهی به خواسته مردم در تخصیص آب.

 علیم یارمحمدی، نماینده زاهدان به وزیر کشور و وزیر نفت: به داد مردم سیستان‌وبلوچستان در شرایط فعلی اقتصادی برسید، با وجود محدودیت‌های زورگویانه عرصه را بر آنها تنگ نکنید.

علی وقفچی به وزیر راه و شهرسازی: راه‌اندازی خطوط هوایی شهر زنجان.

 شهباز حسن پور نماینده سیرجان به وزیر راه و شهرسازی  و وزیر صنعت، معدن و تجارت: اعزام هیات فوری به شهرستان سیرجان و بردسیر جهت رسیدگی به وضعیت رانندگان جاده ای با توجه به اهمیت مشکلات پیش آمده چند روز گذشته در حوزه لاستیک و قطعات یدکی.

 بیت الله عبداللهی نماینده اهر به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: علت عدم پرداخت ارز به دانشجویان خارج از کشور؛ فرزندان کشور را بدون ارز در خارج از کشور رها نکنید.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.