کد خبر : 1678
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مهر 1393 - 12:29

اقدامات موثر مراکز فرهنگی اجتماعی برای کارآفرینی و توانمندسازی بانوان

اقدامات موثر مراکز فرهنگی اجتماعی برای کارآفرینی و توانمندسازی بانوان

مدیر امور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: در راستای کارآفرینی و توانمندسازی بانوان اقدامات موثری در مراکز فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز انجام می شود.

خسرو خیری در بازدید از مراکز اجتماعی منطقه ۴ و ۵ شهرداری تبریز، بلوغ زود رس و تزلزل بنیان خانواده ها، عدم توجه به هویت ملی را از شاخص ترین آثار  مخرب شبکه های ماهواره ای عنوان کرد .
مدیر امور اجتماعی به همراه تعدادی از کارشناسان این مدیریت ضمن بازدید از مراکز اجتماعی و فرهنگی منطقه  ۴ و ۵ شهرداری ، در جریان فعالیت های این مراکز قرار گرفت .
خیری در این بازدید با اشاره به اهمیت خدمات ارائه شده در این مراکز افزود: با غنی سازی اوقات فراغت علی الخصوص برای قشر بانوان خانه دار، که بخش اعظم اعضای این مراکز را تشکیل میدهند، نه تنها کمک بزرگی به اقتصاد خانواده¬ها می شود بلکه در آینده نیز برای توسعه و پیشرفت شهر که در گرو تربیت صحیح فرزندان توسط مادران آموزش دیده و آگاه است، مفید واقع خواهد شد .
مدیر امور اجتماعی در ادامه  با تاکید بر اولویت¬دهی به آموزش های پیشگیرانه در حوزه حل معضلات اجتماعی تصریح کرد: آگاهی دهی و آموزش های صحیح خانواده ها در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی، تاثیر قابل توجهی در کاهش معضلات اجتماعی خواهد داشت و از طرفی با صرف هزینه های بسیار کم در مرحله آموزش و پیشگیری،  جلوی هزینه های جبران ناپذیر مادی و معنوی در آینده گرفته می شود .
وی تصریح کرد: آشنایی خانواده ها با اثرات مخرب شبکه های ماهواره از وظایف اصلی نهاد ها و مراکز فرهنگی و اجتماعی است چرا که ریشه بسیاری از عوامل نابهنجار جامعه از جمله طلاق، بزه¬کاری کودکان، بلوغ زودرس، عدم توجه به هویت دینی و ملی و …. در تماشای شبکه های ماهواره است .
وی افزود: با برگزاری کارگاه ها و کلاس های مفید و آموزشی در راستای بهینه سازی  اوقات فراغت ، اشتغالزایی و توانمندسازی در این  مراکز نه تنها بانوان خانه دار گرایش به حضور فعال و مفید را در جامعه پیدا می کنند بلکه وقت کمتری را نیز برای تماشای شبکه های ماهواره ای و یا  به بطالت گذران وقت خود در خانه خواهند داشت و تجربه کارهای جمعی را نیز تمرین خواهند نمود .
خیری با اشاره به دیگر اقدامات شهرداری در زمینه فعالیت های اجتماعی افزود: مشاوره و برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه روابط صحیح دختران و پسران ، آموزش فرهنگ آپارتمان نشینی، رعایت حقوق شهروندی، مشاوره های حقوقی، مشاوره های فردی در زمینه ازدواج، تحصیلی و خانوادگی و … از اهم فعالیت های مراکز اجتماعی و فرهنگی شهرداریها  است .

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.