کد خبر : 1719
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مهر 1393 - 7:23

«پاسخ معاون استاندار به شهردار سابق» و یک سوال ساده!

«پاسخ معاون استاندار به شهردار سابق» و یک سوال ساده!

در روزهای اخیر و در میان اخبار ریز و درشت شهر و استان، خبر جالب‌توجه و تکان‌دهنده‌ای که تا حدودی با غفلت رسانه‌ای استان مواجه شد، افشاگری شهردار تبریز در خصوص مقایسه اعتبار هزینه‌شده برای اجرای مترو بود.

نجفی شهردار تبریز می‌گوید در یک سال اخیر، به اندازه ۱۲ سال پیش از وی، اعتبار، صرف مترو شده است.

هشت سال از این ۱۲ سال، مربوط به دوران تصدی مهندس نوین است. شهردار سابق تبریز که این روزها با حضور پرشور در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، عزم خود را برای رسیدن به کسب محبوبیت جزم کرده، سریع دست‌به‌کار شده و پاسخ بلندبالایی صادر کرد.

 پاسخی که عنوان « جوابیه دفتر شهردار سابق تبریز» را یدک می‌کشد؛ تا مهندس، همچنان شیفتگی و تعلق‌خاطر خود را به پسوند «شهردار تبریز» نشان دهد. بگذریم از این سوال که اساساً چنین دفتری وجود خارجی دارد یا صرفاً عنوانی است که برای تزئین جوابیه منتشره، درج شده است؟

مهندس در متن منتشره، با انکار آمار و ارقام منتشره، مدعی شده به تنهایی ۴ هزار میلیارد ریال خرج مترو کرده‌است.

این در حالی است که اگر ادعای «تزریق اعتبار کلان به مترو» تنها از سوی نجفی عنوان می‌شد، می توانستیم آن را یک کُری  مدیریتی قلمداد کنیم؛ اما وقتی یک مسئول دیگر، در یک حوزه اجرایی دیگر، همین موضوع را تصدیق می کند، شک و  تردید در آن، رنگ واقعیت می‌گیرد.

 محمدصادق پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تصدیق ادعای شهردار تبریز تاکید می‌کند که  مجریان طرح، باید با تلاش مضاعف، تاخیر سال‌های گذشته را جبران کرده و هرچه زودتر آن را برای بهره‌برداری آماده کنند.

 وی خاطر نشان می‌کند که در یک سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد ریال صرف بخش‌های مختلف عمرانی و تجهیزاتی مترو شده که این رقم معادل کل اعتبار هزینه شده در ۱۲ سال پیش از قبول مسئولیت جدید شهرداری است.

سخت نیست یادآوری روزهایی که شهرداری، با صرف اعتبارات اندک و اطلاع‌رسانی‌های قطره‌چکانی در مورد چند و چون پیشرفت مترو، انبوهی از منت‌ها را بر سر مردم می‌گذاشت.

 زمان زیادی از دوره‌ اختلافات مدیریتی شهردار سابق با مدیران‌عامل مترو نمی‌گذرد. دوره‌ای که شهرداری، حتی اجازه تزریق اعتبارات دولتی را به مترو نیز نمی‌داد. اعتباراتی که در حساب شهرداری بلوکه شده بود و نمی‌توانست صرف پروژه تاریخی شهر تبریز شود.

 با این حال، امروز با پرده برداری از دسته گل تاریخی شهردار سابق تبریز، کمتر رسانه‌ای است که این سوال را طرح کند که علت این تفاوت و تعلل فاحش در صرف اعتبارات مترو چه بوده است؟

با در نظر گرفتن موارد مطرح‌شده، پاسخ به این سوال، تکلیف خیلی موضوعات دیگر را روشن خواهد کرد. البته اگر نوین، پاسخی برای همین یک سوال ساده، داشته باشد.

سجاد کرامتی


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.