کد خبر : 173
تاریخ انتشار : شنبه 22 تیر 1392 - 5:08

تنش‌های اجتماعی شدیدی در خصوص آب در آینده رخ خواهد داد

تنش‌های اجتماعی شدیدی در خصوص آب در آینده رخ خواهد داد

آینیوز : نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: با ادامه روند مصرف فعلی در بخش آب در پنج سال آینده شاهد تنش‌های اجتماعی شدیدی در خصوص آب در شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی خواهیم بود.

 

به گزارش آی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، در نشست بررسی مسائل و مشکلات مربوط به بخش آب در شهرستان بناب که با حضور جمعی از مدیران کل استان تشکیل یافته بود، با اشاره به مشکل شدید آب در شهرهای مختلف استان اظهار کرد: بنده در این خصوص احساس خطر می‌کنم و برای حل مشکل آب باید مسئولان اهتمام جدی داشته باشند!

وی ادامه داد: با این روند که در بخش آب شاهد هستیم، در پنج سال آینده شاهد تنش‌های اجتماعی شدیدی در خصوص آب در شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس سپس با انتقاد از روند کند اجرای انتقال خط دوم آب به تبریز افزود: اگر خوشبینانه نگاه کنیم، حداقل چهار سال طول خواهد کشید تا این طرح به بهره‌برداری برسد و در این مدت مشکلات زیادی روستاهای منطقه را تهدید می‌کند.

باقری‌بنابی همچنین با اشاره به مشکل کمبود آب در روستاهای «آلقو» ،«صَوَر» و «توتاخانه» شهرستان بناب تأکید کرد: اهالی این روستاها برای انجام اعمال شرعی خود نیز با عدم وجود آب مواجه هستند و در صورت ادامه همین روند شاهد مهاجرت روستاییان به شهر خواهیم بود که قطعاً حاشیه‌نشینی در این شهرستان اتفاق خواهد افتاد.

وی بر تأمین و تخصیص آب مورد نیاز بخش صنایع غذایی و شیمیایی شهرک صنعتی بناب نیز تأکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.