کد خبر : 17405
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1397 - 4:18

میوه ای که روند پیری را کند می سازد

میوه ای که روند پیری را کند می سازد

محققان به وجود ترکیبی در سیب پی بردند که می تواند روند فرسودگی و پیری را کند سازد….

محققان به وجود ترکیبی در سیب پی بردند که می تواند روند فرسودگی و پیری را کند سازد….

طی یک بررسی یک نوع ترکیب طبیعی در بسیاری از انواع میوه‌ها از قبیل سیب و توت فرنگی و سبزیجات شناسایی شد که می‌تواند در کند ساختن روند فرسودگی و پیری موثر باشد.

در فرآیند پیری و فرسودگی، فرسوده شده سلول‌ها یکی از فاکتورهای کلیدی به حساب می‌آید. زمانیکه سلول وارد این مرحله می‌شود دیگر قادر به تقسیم شدن نیست. در نتیجه این وضعیت سلول‌ها سیگنال‌های التهابی ارسال می‌کنند که باعث می‌شود سیستم ایمنی سلول آسیب دیده را پاکسازی کند.

در بدن افراد جوان‌تر این سلول‌های آسیب دیده به آسانی پاکسازی می‌شوند اما با بالا رفتن سن بدن قابلیت خود را در انجام این کار از دست می‌دهد که موجب انباشت سلول‌های آسیب دیده می‌شود.

محققان آمریکایی در مطالعات پیشین به این نکته دست پیدا کرده بودند که senolytics مولکول‌های از بین برنده سلول‌های آسیب دیده می‌توانند به طور موثری طول عمر فرد را افزایش داده و وضعیت جسمی را بهبود دهد. همچنین این مولکول‌ها در دیگر دوران زندگی قادر هستند مضرات ناشی از سلول‌های آسیب‌دیده را از بین ببرند.

در این مطالعه جدید محققان آمریکایی به بررسی این موضوع پرداختند که کدام‌ یک از senolytics در کند ساختن روند پیری و فرسودگی موثرتر هستند.

به گفته محققان از میان تمامی ترکیب‌های بررسی شده روی موش‌های آزمایشگاهی، «فیستین» تاثیرگذارترین ترکیب بوده‌ است که به طور طبیعی در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات از قبیل سیب، توت فرنگی، پیاز و خیار وجود دارد.

به نقل از مدیکال نیوز تودی، محققان مشاهده کردند: ترکیب فیستین سطح سلول‌های آسیب دیده را در موش‌های آزمایشگاهی کاهش داده، طول عمر این جانوران را افزایش و بهبود وضعیت سلامتی آن‌ها را به همراه داشته‌ است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.