کد خبر : 18005
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1397 - 10:31

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بدون مشارکت امکان پذیر نیست

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بدون مشارکت امکان پذیر نیست

معاون قضایی رییس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی بر نقش مردم در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد….

 

معاون قضایی رییس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی بر نقش مردم در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد. 

بابک محبوب علیلو در کارگاه «آموزش‌های حقوقی پیش از ازدواج» با اشاره به نرخ رو به رشد جرایم و آسیب‌های اجتماعی، گفت: پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست. 

 وی بر نقش سران دفاتر ازدواج و طلاق در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه مسائل مربوط به خانواده‌ها تأکید کرد و از آنان خواست با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مردمی «سجام» به نشانی اینترنتی www.sajam.adliran.ir  ثبت نام و به این طریق برای مشارکت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم اعلام آمادگی کنند. 

وی بر ارتباط مؤثر معاونت پیشگیری و سازمان‌های مردم نهاد با یکدیگر و ایفای نقش این سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در کاهش آمار جرایم و آسیب‌های اجتماعی از جمله معضل طلاق تأکید کرد. 

 محبوب علیلو فاصله گرفتن از ارزش‌های اسلامی در جامعه را عمده علت بروز آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: آمار بالای طلاق به هیچ وجه زیبنده کشور نیست و سران دفاتر ازدواج و طلاق می‌توانند با آموزش‌های حقوقی پیش از ازدواج در کاهش طلاق نقش ایفا کنند. 

 وی از جمله علل اصلی طلاق زوجین در پنج سال اول زندگی را عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی مشترک دانست و به اجرای آموزش‌های پیش از ازدواج در دو شهرستان مرند و اسکو به عنوان پایلوت اشاره کرد و گفت: آموزش حقوقی به زوجین در کنار آموزش‌های روانشناختی لازم است تا زوجین با حقوق و تکالیف متقابل خویش آشنا شده و به تثبیت و تحکیم بنیان خانواده استمرار بخشند. 

بر اساس این گزارش، در آذربایجان شرقی ۲۲۸ دفترخانه ازدواج و طلاق وجود دارد که از این تعداد ۷۴ دفتر طلاق بوده و از ۷۴ دفتر طلاق نیز تعداد ۳۴ دفتر در تبریز فعال است./ایسنا


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.