کد خبر : 18195
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آبان 1397 - 8:39

اپراتورهای خارجی ۳۸۲ میلیون تومان از مشترکان کلاهبرداری کردند

اپراتورهای خارجی ۳۸۲ میلیون تومان از مشترکان کلاهبرداری کردند

جدیدترین روش کلاهبرداری از مشترکان موبایل به این گونه است که از شماره‌ خارجی با مشترک تماس کوتاهی گرفته و بلافاصله قطع می‌شود و مشترک با تماس مجدد با آن شماره متضرر هزینه های تماس زیادی می شود.

 

به گزارش آی نیوز، این نوع از کلاهبرداری توسط مشترکان تلفن همراه گزارش شده که در قالب تماس از دست رفته، هزینه روی دست مشترکان می‌گذارد.

چندی پیش محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به این موضوع اعلام داشت: در این کلاهبرداری برخی اپراتورهای واسط بین المللی خواسته یا ناخواسته در فرآیند تماس با شهروندان ایرانی و قطع سریع آن همکاری دارند که باعث افزایش هزینه های مشترکان می شود. کلاهبرداران ابتدا یک تماس کوتاه با مشترک برقرار کرده و به سرعت قطع می کنند اما به دلیل عادتی که برخی از مشترکان تلفن همراه دارند پس از هر تماس ناموفق اقدام به برقراری تماس با فرد تماس گیرنده می کنند و چون این تماس ها از سرشماره های بین المللی برقرار می شود، به محض تماس هزینه های سنگینی به مشترک ایرانی تحمیل می شود.

پس از طرح این موضوع در تازه‌ترین خبر حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از شناسایی ٣٨٢ میلیون تومان کلاهبرداری از ١٢۶ هزار نفر با این روش خبر داده است.

وی در توئیتی گفته: « ٣٨٢ میلیون تومان کلاهبرداری صورت گرفته از ١٢۶ هزار نفر، توسط کلاهبرداران خارجی، با جزئیات شناسایی شده است. مانع از سودجویی متخلفان خواهیم شد و در نظر داریم که مبالغ از دست رفته را از طریق اپراتورها به مشترکین بازگردانیم.»/منبع: فارس


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.