کد خبر : 18197
تاریخ انتشار : شنبه 5 آبان 1397 - 4:17

نخستین بانک منطقه‌ای آذربایجان شرقی تأسیس می‌شود

نخستین بانک منطقه‌ای آذربایجان شرقی تأسیس می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ویژگی های اقتصادی این استان در سطح ملی و منطقه از ایجاد بانک توسعه آذربایجان به عنوان بانکی خصوصی خبرداد.

 

مجید خدابخش در نشستی با تعدادی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان در تبریز اظهارداشت: این اقدام باید پیش‌ از این به نتیجه می‌رسید اما هنوز دیر نیست و باید با همراهی تمامی فعالان اقتصادی این مهم پیگیری و عملیاتی شود.

وی با اشاره به تصویب تأسیس بانک توسعه آذربایجان و تکمیل فرم‌های مشارکت و میزان مشارکت مالی توسط مؤسسین متقاضی، بخش خصوصی برگزیده استان را ضامن اعتماد مردم و موفقیت در جذب منابع مالی برشمردند.
وی اظهار امیدواری کرد: با حضور پررنگ فعالان اقتصادی استان این بانک به‌صورت کاملاً خصوصی و با حمایت تمامی نهادهای متولی و نمایندگان مجلس به نتیجه برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار نیز در این نشست هدف از ایجاد بانک خصوص توسعه آذربایجان را ایجاد نهاد مالی پشتیبان برای توسعه استان و تسهیل دسترسی فعالین اقتصادی استان به منابع مالی بخصوص در سرمایه‌گذاری کلان عنوان کرد.

علی جهانگیری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در زمان حاضر اختیار اقدام و تصمیم‌گیری در اعطای تسهیلات کلان در تمامی بانک‌های فعال در ستاد مرکزی و تهران متمرکز هست، اخذ تسهیلات کلان برای سرمایه‌گذاران استانی مشکل و زمان‌بر است .

وی اضافه کرد: با ایجاد بانک توسعه آذربایجان و استقرار ستاد آن در استان ضمن رفع این مشکلات می‌توان منابع مالی موجود را در توسعه اقتصادی استان بکار گرفت.

وی گفت: با ایجاد این بانک تجهیز منابع و مدیریت سپرده‌های کوچک به‌صورت منطقه‌ای ممکن شده و شاهد هدایت آن‌ها به بخش‌های تولیدی خواهیم بود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.