کد خبر : 1866
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1393 - 5:52

قره سید:باید سرمایه گذاران آذربایجانی را باور کنیم

قره سید:باید سرمایه گذاران آذربایجانی را باور کنیم

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال های نه چندان دور از دولت انتظار داشتیم که به تولید علم بپردازد در حالی که این خواسته کاملا نادرست بود و امروزه به این نتیجه رسیده ایم که بسیاری از امور باید به بخش خصوصی واگذار شود.

میرهادی قره سید رومیانی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان اظهار کرد: کار زیاد نمی تواند جوامع را به توسعه برساند بلکه باید در این راه برنامه و تفکر مناسبی داشته باشیم و تا بتوانیم در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.
قره سید با اشاره به ضرورت گذر از اقتصاد حاکمیتی به اقتصاد خصوصی گفت: باید تصدی گری را از امور حاکمیتی جدا کنیم و در این زمینه سپردن بخش پژوهش به بخش خصوصی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته پژوهش های مربوط به تولید در خود بخش خصوصی انجام می شود که در این زمینه دولت ایران نیز باید این مسائل را از یکدیگر جدا کند.
نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: دولت باید حامی و یاور سرمایه گذاران باشد و این امر تنها در صورت باور صحیح سرمایه گذاران محقق می شود.
وی با بیان اینکه بلوغ و توانایی لازم برای واگذاری امور به بخش خصوصی ایجاد شده است، گفت: در کشورهای پیشرفته ۴۰ درصد از بودجه دولت ها به مباحث علمی و پژوهشی اختصاص می یابد اما با توجه به وضعیت بد اقتصادی و آثار تحریم ها در ایران این مبلغ حتی به ۱۰ درصد هم نمی رسد که این امر یکی نکته ضعف است.
قره سید ادامه داد: این استان یکی از استان های صنعتی کشور بوده و قابلیت هایی بالایی در این زمینه دارد که در این راستا با هم فکری که در بین مسئولان وجود دارد تصمیم به تبدیل شهر تبریز به منطقه ویژه فناوری داریم که این امر گام بزرگی در راستای توسعه پژوهش است

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.